۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۵۱
فرماندار کرمان‌:
فرماندار کرمان‌ گفت: اهمیت پدافند غیرعامل پوشیده نیست، همه دست‌اندرکاران به ویژه آموزش و پرورش و مسئولان دانشگاه‌ها باید بر این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، باید همه مردم آگاهی‌های لازم را در این زمینه کسب کنند.
محمدعلی توحیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پدافند غیرعامل اظهار داشت: اگر چه نمی‌توان از حوادث قهری پیشگیری کرد، اما می‌توان خود را برای مواجهه با آنها آماده و به نوعی خود را بیمه کرد.

وی با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت پدافند‌ غیرعامل عنوان کرد: بخشی از بار فرماندهی در زمان دفاع مقدس بر عهده مقام معظم رهبری بود و ایشان به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی و در مقطعی نماینده حضرت امام‌ (ره) در دفاع مقدس در لباس مقدس بسیج و سپاه با کم و کیف دفاع و نقاط قوت و ضعف و شرایط زمانی و مکانی وقوف و آگاهی کامل دارند‌.

فرماندار کرمان با ذکر برخی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون پدافند غیرعامل بیان داشت: فرمانده کل قوا به دلیل مهم و استراتژیک بودن موضوع و حضور مستقیم در تمام مراحل جنگ و تجربیات ذی‌قیمتی که دارند، بارها به مسئله پدافند غیرعامل پرداخته‌اند‌.

وی عنوان کرد‌: در جنگ 33 روزه لبنان‌، صهیونیست به دنبال از بین بردن شبکه رسانه‌ای حزب‌الله بود، آما با وجود بمباران شدید ممکن بود چند لحظه قطع شود، اما دوباره از مکان دیگری ارتباط برقرار می‌شد، زیرا اگر این صدا خاموش می‌شد، پیروزی برای صهیونیست بود‌.

توحیدی اضافه کرد‌: طی 35 سال انقلاب اسلامی‌، مستمراً با تفرقه‌افکنی‌ها‌، عنادها‌، رودر‌رویی‌های مستقیم و دشمنی‌های فراوان استکبار جهانی مواجه بوده در حقیقت کار دیگری از دست استکبار بر نمی‌آمد که انجام نداده باشد، والا از هر فرصتی برای ایجاد ضربه و دردسر استفاده می‌کنند‌.

رئیس ستاد حوادث شهرستان کرمان بیان داشت‌: در موضوع هسته‌ای دشمن راضی نیست ما حتی یک گرم اورانیوم غنی شده داشته باشیم در حال حاضر کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد.

وی با اشاره به فتنه 88 ابراز داشت‌: دشمن هر جا روزنه‌ای برای نفوذ پیدا کند، کوتاهی نمی‌کند در سال 88 دشمن فکر کرد می‌تواند از فضای ایجاد شده استفاده کند و در ماجرای اسیدپاشی اخیر هم سعی کردند با مرتبط کردن آن به فریضه امر به معروف و بدحجابی‌، تشنج ایجاد کنند و عاملان این جنایت را منتسب به نیروهای حزب‌اللهی کنند‌.

توحیدی ادامه داد‌: ما باید مراقب، هوشیار و آماده باشیم که خود را در مقابل توطئه‌های دشمن‌، قوی و مصون کنیم، یکی از راه‌ها پدافند غیرعامل است، این نسل پدافند عامل را به خوبی پاسخ داد، اما پدافند عامل هزینه دارد، ما بیش از 200 هزار شهید و سرمایه‌های عظیم کشور را از دست دادیم، اما اگر بتوانیم دائماً خود را قوی نگه داریم و آمادگی خود را حفظ کنیم، یقیناً هزینه‌ها ‌بسیار پایین آمده و نتایج بهتری حاصل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت پدافند غیرعامل بر کسی پوشیده نیست، همه دست‌اندرکاران و کسانی که مسئولیتی در این زمینه دارند، به ویژه آموزش و پرورش و مسئولان دانشگاه‌ها باید بر این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، باید همه مردم آگاهی‌های لازم را در این زمینه کسب کنند.

توحیدی گفت: نخستین جایی که دشمن در 30 شهریور 59 مورد اصابت قرار داد، بزرگترین پالایشگاه کشور یعنی پالایشگاه آبادان و مراکز پتروشیمی مرتبط با آن بود.

وی به برشمردن اصول پدافند غیرعامل پرداخت و افزود: اصول پدافند غیرعامل شامل استتار‌، اختفا، پوشش‌، فریب‌، تفرقه و پراکندگی‌، اعلام خبر‌، مقاوم‌سازی و استحکامات است که باید همه مردم نسبت به آنها توجیه باشند‌.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر