۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۲۳
سردار جلالی در حاشیه برگزاری همایش تخصصی پدافند سایبری؛
ییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:خوشبختانه با اقدامات اولیه انجام شده از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور امروزه قادر هستیم به تهدیدات سایبری دشمنان نظام اسلامی پاسخ دهیم که این امر هنوز برای ما راضی کننده نیست .
سردار سرتیپ پاسدار 'غلام رضا جلالی ' روز جهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش تخصصی پدافند سایبری در مدیریت شهری در دانشگاه صنتعی شریف در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه با اقدامات اولیه انجام شده از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور امروزه قادر هستیم به تهدیدات سایبری دشمنان نظام اسلامی پاسخ دهیم که این امر هنوز برای ما راضی کننده نیست .

وی درپاسخ به سوالی در خصوص پیشرفت های اخیر ایران در حوزه پدافند سایبری گفت: ما چون کشوری بودیم که به ما حمله سایبری رسمی می شود تلاش زیادی کردیم که در این حوزه با فراهم کردن زیر ساخت های لازم قوی شویم و تمام ظرفیت های کشوررا متمرکز کردیم .

وی با بیان اینکه حمله استاکس نت که یک حمله سایبری به تاسیسات حساس کشور بود ، گفت: مزیت هایی که ماجرای استاکس نت ایجاد کرد بیشتر ازضربه اش برای ایران اسلامی بود. این حمله هوشیاری بسیار خوبی را برای مسوولین و دستگاه های ما ایجاد کرد.

وی دلیل اخراج فرمانده آمریکایی یگان تخصصی ارتش سابیری آمریکا را برآورد غلط وی نسبت به توانمندی های خودش درفضای سایبری وضعف ایران دراین فضا عنوان کرد.

این فرمانده آمریکایی به رییس جمهوری امریکا پیشنهاد داده بود که مسوولیت حمله سایبری به سایت نظنز را بپذیرد و با اعلام رمز بازهای المپیک درواقع نختسین رییس جمهوری باشد که مسئولیت یک جنگ رسمی سایبری را می پذیرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد : آمریکا به سایت نظنز حمله سایبری کرد اما خساراتی که مد نظرشان بود محقق نشد و خسارات وارده به این سایت بسیار محدود بود.

وی در این باره افزود: پاسخی که ایران به این حمله سایبری داد در برآورد آمریکایی ها نبود به طوری که به اذعان آنها خسارات وارده 25 برابر بیشتر نسبت به حمله آنان به سایت نطنز بوده است .

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص استفاده از توانمندیهای شرکت های دانش بنیان درحوزه پدافند سایبری گفت: یکی از اقداماتی که لازم است درپدافند سایبری شکل بگیرد تولید محصولات بومی و امن است که بایستی درداخل کشور تامین وتولید شود، که ما درفرارگاه اصلی سازمان پدافندغیرعامل کشور با همکاری وزارت خانه های ارتباطات و دفاع سازماندهی شرکت های دانش بنیان را انجام داده ایم که درآن لیست اقلام مورد توجه و مهم در حوزه پدافند سایبری اظهار شده است .

وی گفت اکنون نزدیک به 34 محصول متنوع ومختلف درحوزه پدافند سایبری تایید شده که به زودی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

سردار جلالی اضافه کرد سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه پدافند سایبری به صورت جامع برموضوعات مختلف اهتمام دارد که یکی از این موضوعات بحت آموزش است.

وی در این باره افزود: دراین راستا رشته های کارشناسی ارشد ودکترای پدافند سایبری با طرح درس را طراحی کردیم که در وزارت علوم به تصویب رسیده است .

وی توضیح داد: در زمان حاضر رشته کارشناسی ارشد در حال اجرا و رشته دکترای پدافند سایبری نیز در حال تامین محتوای آموزشی قراردارد.

وی از آماده سازی یک طرح جامع آموزشی در حوزه پدافند سایبری خبر داد و گفت اکنون خیلی ازسامانه ها از جمله سامانه های بانکی، صنتعی و نظایرآن که برای ما حائز اهمیت هستند فاقد رشته های آموزشی پدافند هستند که سازمان پدافند غیرعامل کشور این طرح جامع را برای آموزش به پرسنل این دستگاه های حیاتی، حساس ومهم طراحی کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر