۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۱۳
با حضور سردار جلالی رییس پدافند غیرعامل کشور
رزمایش روز چهارشنبه پدافند غیرعامل صنعت برق با رمز یا زینب (س) در شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با خاموشی در 21 سازمان و مرکز حیاتی تهران و برق رسانی به این مراکز برگزار شد.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به این که در این رزمایش برق 21 مرکز حیاتی تهران از مدار خارج می شود و باید در کوتاه ترین زمان مولدها و برق اضطراری وارد مدار شوند.

کامبیز ناظریان تاکید کرد: در تهران بالغ بر 700 مرکز حیاتی وجود دارد و در رزمایش امروز برق 89 مرکز حیاتی کشور قطع شد.

یافتن اشکالات برقی در رزمایش قطع برق امروزاز اهداف این رزمایش می باشد.

کامبیز ناظریان خبر از استقرار مقر فرماندهی مدیریت بحران کشور در شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ داد و افزود: این مانور به منظور اطلاع از آمادگی سازمان ها به هنگام بروز بحران طراحی و اجرا شده است.

اکنون برق 21 سازمان و مرکز حیاتی تهران برای سنجش میزان آمادگی این سازمان ها در حالت خاموشی قرار دارد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز با اشاره به این‌که قدرت پاسخگویی صنعت برق کشور نسبت به حوادث بالا است گفت:‌ مهمترین اهمیت رزمایش پدافندی سراسری تامین برق اضطراری برای مراکز حیاتی و حساس کشور پیدا کردن اشکالات است و برگزاری این رزمایش ها نباید اختصاص به هفته پدافند داشته باشد.

سردار غلامرضا جلالی در بیست و یکمین رزمایش رزمایش پدافندی سراسری تامین برق اضطراری برای مراکز حیاتی حساس کشور که در هفته پدافند غیر عامل در حالی برگزاری است اظهار کرد: ممکن است تهدیدات در حوزه‌های مختلف تغییر کند. بنابراین ما باید متناسب با آن ها رفتار کنیم. در حوزه برق بحث جنگ سایبری در شبکه های هوشمند مطرح است که در این موضوع فرصت‌ها و تهدیدهایب سیاری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برق را مهمترین صنعتی دانست که با زندگی روزمره مردم عجین شده و همین اهمیت را دلیلی برای همواره آماده بودن مدیران و کارکنان این صنعت عنوان کرد،باید از فرصت ها بهره برداری کنیم و پاسخ لازم به تهدیدهای موجود بدهیم.


وی با بیان این مطلب که تضمین کارکرد پایدار صنعت برق از اهمیت بسیاربالایی برخوردار است، رویکرد پدافند غیرعامل در صنعت برق را پیشگیری و حفظ ایمنی و افزایش پایداری در این صنعت عنوان کرد.

سردار جلالی روحیه کارکنان مرکز دیسپاچینگ صنعت برق به خصوص شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ را بسیجی دانست که همواره پا در رکاب داشته و آماده کار و تلاش هستند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل، با ارزش ترین دستاورد برگزاری مانورها را شناسایی نقاط ضعف بیان کرد و گفت: باید ضمن برطرف کردن نقاط ضعف، برگزاری مانور را محدود به هفته ای خاص نکنیم.

سردار جلالی خواستار بهره برداری از فرصت ها و مدیریت تهدیدات شد و عنوان کرد: استفاده از فرصت ها و برنامه ریزی در حوزه مدیریت بحران نقش مهمی در رفع مشکلات و موانع و خدمت رسانی بهینه به مردم دارد.

فرمان آغاز مانور صنعت برق توسط سردار جلالی رییس پدافند غیرعامل کشوربا رمز "یا زینب" صادر شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر