۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۸۶
سردار جلالی در سومین همایش ملی پدافند غیرعامل:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در پدافند سایبری چاره ‌ای جز بومی‌ سازی صنعت برای دفاع سایبری نداریم.
سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی در همایش ملی پدافند غیرعامل که صبح امروز در مرکز همایش های بین‌اللملی سازمان صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه باید به سمتی برویم که پدافند سایبری بومی شود گفت : باید به این سمت برویم که در سایر حوزه های پدافندی نیز به بومی سازی برسیم .

وی در ادامه بحث حفاظت اطلاعات زیرساخت ها را مهم دانست و افزود: شبکه های جاسوسی صنعتی و فنی راه افتاده که با عنوان شرکت هایی برای مشاوره ، طراحی و مطالعه به کشورهای دیگر می روند و اطلاعات زیربنایی ما را به قیمت های بالایی می فروشند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود : حرکت قرارگاهی پدافند غیرعامل به دنبال ایجاد حداکثر هم‌افزایی و هماهنگی در حوزه‌های مختلف است.

وی گفت: توجه عمده در پدافند غیرعامل باید به سمت سرمایه ‌های انسانی باشد که ما نیز به دنبال آموزش و فرهنگسازی و فراگیر کردن آن هستیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: رویکرد پدافند، مردم محور طراحی شده است، گفت: باید سپر حفاظتی برای معیشت مردم ایجاد کرده تا بتوانیم امورات مردم را ترمیم و پشتیبانی کنیم.

سردار جلالی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر توسعه نگرش پدافند غیرعامل تاکید کرده‌اند افزود: رویکرد دیگر ما اقتصادی‌سازی پدافند غیرعامل است افزود : تلاش می‌کنیم پدافند غیرعامل اقتصادی شود و بخش ‌های خصوصی در آن وارد شوند.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه دیپلماسی پدافندی نیز تهدید سایبری و جنگ سایبری کشورها را به سمت تعامل و دفاع جمعی پیش می‌ برد گفت : 21 کشور در این خصوص ارتش تشکیل داده اند و تهاجم سایبری در دستور کارشان است.

وی ادامه داد: اکنون نیز ناتو یک سال و نیم است که تمرین دفاع سایبری را با 39 کشور انجام می‌ دهند.

رییس سازمان پدافند غیر عامل گفت : ما بایستی بتوانیم با کشورهای همسو تعامل و مشارکت داشته باشیم و در حمله‌ ها از منافع ملی حفاظت کنیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور به رونمایی سند ملی پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: در قالب اسناد هادی و عملیاتی، تلاش می کنیم که این اسناد ملی را اجرایی سازیم.

سردار جلالی افزود در حوزه های عمرانی شاهد این هستیم که شبکه های فنی، مهندسی و جاسوسی صنعتی راه اندازی شده اند و بر اساس پروتکل های نوشته شده و اعلام نشده ای در سایر کشورها به جمع آوری اطلاعات و فروش آنها می پردازند؛ از این رو باید رویکرد حفاظت هوشمند را مد نظر قرار دهیم.

جلالی همچنین اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل تحت فرمان عملیاتی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) است، قرارگاهی است که برای اداره کشور در زمان جنگ ایجاد شده و فرمانده آن مقام معظم رهبری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر