۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۳۶
سردار جلالی در حاشیه امضا تفاهمنامه با سازمان ملی استاندارد:
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور بر همکاری با سازمان ملی استاندارد برای ارتقای کیفی استانداردهای فنی و مهندسی در کشور تاکید کرد.
سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی در همایش استاندردسازی ،‌مقاوم سازی ،‌خوداتکایی و پدافند غیرعامل که تفاهم نامه همکاری آن میان سازمان ملی استاندارد و سازمان پدافند غیرعامل نیز امضاء شد، افزود: استانداردهای ملی کف الزاماتی هستند که باید در مباحث علمی رعایت شود.
وی گفت: سازمان پدافند غیرعامل و سازمان استاندارد تلاش می کنند در قالب تفاهمنامه ای که امضا شد در این حوزه گام بردارند.
جلالی تصریح کرد: این تفاهمنامه مفاهیم کلی را در برمی گیرد، از این رو کارگروهی تشکیل شده که می تواند مفاهیم را اجرایی کند و در دو سه ماه آینده به روسای خود گزارش دهند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود:‌ اگر بتوانیم الزامات ، مفاهیم و اصول پدافند را در قالب استانداردهای کشور تدبیر کنیم ، پیشرفت عمده ای حاصل می شود.
وی گفت: یکی از مفاهیم پدافند غیرعامل در بخش راهبردی و بلندمدت حفاظت از اماکن حساس است.
سردار جلالی ، مفهوم سازمان پدافند غیرعامل را در بخش زیرساخت ها تعریف کرد و افزود :‌ در این حوزه مهندسی ، فضای خانواده ، شرکت های دولتی و خصوصی و پیمانکاران نیز مخاطب هستند.
رییس سازمان پدافند غیرعامل افزود: ادبیات پدافند غیرعامل در قالب دستورالعمل هایی به دستگاه ها ابلاغ می شود.
در این همایش از آئین نامه فنی و مهندسی پدافند غیرعامل نیز رونمایی شد.
همچنین در این همایش مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی درباره اهمیت رعایت مقررات ملی ساختمان مبحث 21 ،‌مصون سازی شبکه گازرسانی ،‌تهدیدات نوین فنی و مهندسی و موضوع پدافند کالبدی تبادل نظر می کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر