۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۷۴
استاندار تهران:
استاندار تهران با بیان اینکه پدافند غیرعامل در زندگی مردم نقش مهمی دارد، گفت: عمومی کردن پدافند غیر عامل یک اصل اساسی است.
سید حسین هاشمی در سومین نشست شورای پدافند غیر عامل استان تهران افزود: تشکیلات مناسبی برای پدافند غیرعامل در کشور ایجاد شده که تامین کننده نظر مقام معظم رهبری در این زمینه است.

وی افزود: اما از نظر عمومی کردن بحث پدافند غیر عامل کار جدی صورت نگرفته در حالی که آشنا کردن مردم با بحث های پدافند غیرعامل از اهمیت بالایی برخوردار است.

هاشمی با اشاره به اینکه در تمام دنیا مردم با بحث های پدافند غیر عامل آشنا هستند و کودکان در این زمینه آموزش می بینند، تاکیدکرد: مردمی کردن پدافند غیر عامل در ایران جدی گرفته شود.

استاندار تهران با ابراز رضایت از عملکرد دستگاه ها در زمینه پدافند غیر عامل اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز پدافند غیر عامل تجهیزات به روزی نیست و با وضعیت فعلی سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: علی رغم نبود تجهیزات مناسب و به روز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

استاندار تهران در ادامه افزود: مبلغین در ایام سوگواری محرم کمک کنند تا بتوان بحث پدافند غیرعامل را عمومی کرد و مردم را با آن آشنا ساخت.

وی تصریح کرد: هنگامی که مردم با پدافند غیرعامل آشنا شوند هم خود آن را بکار می گیرند و هم به نسل های آینده انتقال داده و بدین ترتیب سطح آمادگی در کشور افزایش می یابد.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع صرفه جویی به ویژه در دستگاه های اجرایی و ادارات استان در فصل زمستان اظهار کرد: لازم است به همه دستگاه ها ابلاغ شود که صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی را به خصوص در پادگان ها، ادارات و وزارتخانه های مستقر در تهران جدی گرفته و رعایت کنند.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده اتلاف انرژی در دستگاه ها این موضوع از طریق رسانه ها اطلاع ر سانی می شود و از دستگاه هایی که در این حوزه توجه کافی دارند، تقدیر خواهد شد.

گفتنی است، تامین اعتبارات احداث نیروگاه های کوچک خورشیدی در مجتمع های مسکونی، اولویت قرار دادن احداث نیروگاه هایی با مقیاس کوچک با اعتباراتی از صندوق توسعه ملی، تصویب مصوبات کارگروه آب و برق استان، بهینه سازی مصرف گاز با ایجاد پروژه های جدید و ارایه دستورالعمل استاندار به دستگاه های اجرایی استان برای صرفه جویی در مصرف انرژی در فصل زمستان از جمله مصوبات این جلسه بود.

سومین نشست شورای پدافند غیر عامل استان تهران و دومین نشست ستاد استانی بزرگداشت هفته پدافند غیر عامل استان تهران با حضور استاندار تهران، معاون انتظامی، امنیتی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و مدیران اجرایی استان در محل استانداری تهران در حال برگزاری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر