۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۰۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری
نخستین جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان کارون با حضور فرماندار و مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان برگزار شد.

نخستین جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان کارون با حضور فرماندار و مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ضمن تبیین اصول و مبانی پدافند غیرعامل و اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: پدافند غیر عامل یک موضوع کاملاً صلح جویانه و بشر دوستانه است چون برای نجات جان انسان ارزش زیادی قائل است.

وی مراکز ثقل را به سه دسته حیاتی ، حساس و مهم طبقه بندی کرد و افزود: تمرکز جمعیت و صنایع خود می تواند خطر آفرین باشد و باید از آن پرهیز کرد.

حری مأموریت پدافند غیر عامل مردم محور را حفاظت و صیانت از مردم در برابر حوادث، حفظ و تقویت انسجام مردم و حکومت دانست و افزود: پدافند غیر عامل باید در دل کارها تعریف شود و در هر حوزه ای باید این نگاه باشد که کمترین آسیب پذیری را تولید کنیم.

دبیر شورای پدافند غیر عامل استان ضمن تبیین وظایف شورای پدافند غیر عامل شهرستان کارون گفت: زمان صلح بهترین زمان برای انجام اقدامات پدافند غیر عامل می باشد و باید از این فرصت استفاده کرد.

حری آسیب پذیری را مفهمومی متغیر دانست که با تغییر تهدید وضعیت آسیب پذیری نیز تغییر خواهد کرد و افزود : فرودگاه تهدید، آسیب پذیری است و تهدید جایی اثر می کند که آسیب پذیری وجود داشته باشد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان بر ضرورت شناسایی تهدیدات و کاهش آسیب پذیری ها تأکید کرد و گفت: شورای پدافند غیرعامل شهرستان لازم است نقاط آسیب پذیری شهرستان در برابر تهدیدات را مشخص کرده و ضمن طبقه بندی آنها نسبت به کاهش و به حداقل رساندن آسیب پذیری های شهرستان برنامه ریزی و اقدام کند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به هشتم آبان ماه روز پدافند غیر عامل خواستار برنامه ریزی و برگزاری مناسب هفته پدافند غیرعامل در شهرستان کارون گردید.

فرماندار شهرستان کارون نیز با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع جزئی از هویت یک ملت زنده است و هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست، اهمیت پدافند غیر عامل را یادآور شد و خواستار تشکیل جلسات شورای پدافند غیر عامل شهرستان و انجام وظایف و دستورالعمل های پدافند غیر عامل در این شهرستان شد.

علیدادی همچنین افزود: اهمیت این گونه جلسات در آن است که فرهنگ پدافند غیر عامل یک فرهنگ نو در کشور است و باید در طرح های آینده پیاده سازی شود تا در مواقع ضروری به کار آید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر