۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۱۴۲
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران خبر داد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران از برگزاری رزمایش تهدیدات زیستی ، به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.
همایش نقش سازماندهی و مدیریت منابع انسانی در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل  پیش از ظهر امروز با حضور ، سید یدالله نبوی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران، جمعی از مدیران و معاونین دستگاه های اجرائی استان و جمعیت هلال احمر استان مازندران با همت شرکت توزیع برق مازندران  در محل باشگاه برق ساری برگزار شد که در این همایش مبحث مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و تشریح چالش های مدیریت بحران توسط دکتر نعمت حسنی استادیار دانشگاه شهید بهشتی تهران و مشاور سازمان مدیریت بحران کشور  به کارکنان دستگاه ها و مدیران آموزش داده شد.

 

سید یدالله نبوی،  در حاشیه  این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پدافند غیرعامل؛ مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است  که موجب افزایش بازدارندگی و تداوم فعالیت ها در شرایط تهدیدات غیرنظامی  می شود که در راستای اجرای این اقدامات مدیریت پدافند غیرعامل استانداری مازندران با برنامه ریزی تلاش می کند تا در این مقوله به بهترین نحو به فرهنگ سازی و افزایش فرهنگ عمومی جامعه بپردازد.

 

وی افزود: بنابر منویات مقام معظم رهبری بایستی در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات خوبی انجام دهیم تا در هنگام خطر احتمالی کمترین خسارت انسانی و سازمانی را داشته باشیم.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران ابراز داشت: در راستای اجرای پدافند غیرعامل در مبحث ساخت و ساز تفاهم نامه ای با سازمان نظام مهندسی استان  بسته شد تا اجرای مبحث 21 مقررات ملی ساختمانها با هماهنگی و همکاری شهرداریها  به درستی انجام شود و ارائه پایان کار ساختمان منوط به اجرای این بند در ساخت و ساز باشد.

 

نبوی، همچنین افزود: بر طبق  مبحث 201 بند کاف ماده 215 تمام  طرح های از محل تملک دارائی استان بایستی پیوست و الزامات پدافند غیرعامل داشته باشد که این بند مورد تاکید قانون برنامه پنجم توسعه نیز می باشد.

 

 

 

وی، با بیان اینکه اجرای طرح های پدافند غیرعامل توسط شرکت مشاوره در کشور و شرکت نقش پایدار در مازندران نظارت می شود یادآور شد: صدور مجوز پروژه های مهم و حساس نیز از سوی ما می باشد.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران، اظهار داشت: کارگروه های تخصصی 12گانه  پدافند غیرعامل، با عضویت دستگاه های اجرائی استان  تشکیل شده که شامل؛ کار گروه های نیرو، انرژی، امداد و نجات، فرهنگی- اجتماعی ، دفاعی و امنیتی، کشاورزی، صنعت و معدن  و...است  و توسط هر کارگروه جلساتی برگزار شده که شامل  مصوباتی است  که برگزاری این  کلاس آموزشی در قالب همایش مصوبه کارگروه امداد و نجات بوده است.

 

نبوی، در ادامه با بیان اینکه  اعتبارات این حوزه در درون پروژه های دستگاه های اجرائی وجود دارد بیان داشت: امروز همه دستگاه ها باید  اقدامات لازم را در جهت  کاهش آسیب پذیری سازمان  و نیروی انسانی به انجام برسانند چرا که اجرای پدافند غیر عامل مقابله با تهدیدات و رسیدن به پایداری ملی است.

 

وی، با بیان اینکه از سوم آبان تا 9آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده ابراز داشت: برنامه های متنوعی در این هفته در دستور کار قرار دارد .

 

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با بیان اینکه قرارگاه پدافند زیستی استان مازندران به فرماندهی استاندار راه اندازی شده است گفت: رزمایش تهدیدات زیستی به مناسبت هفته دفاع مقدس با بهره گیری از تجارب 8 سال دفاع مقدس  و استانداردهای  آموزشی و ابتکارات تخصصی برگزار خواهد شد  که می تواند موجبات افزایش توانمندی و آمادگی و مقابله هوشمندانه  کشور در برابر  تهدیدات نوین  را فراهم آورد.

 

نبوی، افزود: همایش تهدیدات زیستی  در حوزه مبارزه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان بوده که در روز چهارشنبه 9 مهر ماه  در قادیکلای قائمشهر برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر