۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۴۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که پدافند غیرعامل از ضروریات زندگی امروزی است، گفت: در صورت توجه به این موضوع مصون خواهیم ماند و در مواقع خطر، آسیب ها کاهش خواهد یافت.
به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری، احمد جهانسری در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان اهر، اظهار کرد: در کشورهایی همچون سوئد، نروژ و کانادا که دچار جنگ نشده اند به پدافند غیرعامل دیدگاه عمیق تری وجود دارد در حالی که کشور ما در معرض انواع خطرات است و باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: کشورهای غربی معنی پدافند غیرعامل را از دیدگاه آمایش سرزمین نگاه کرده اند، پدافند بحث پایداری، تهدیدات و آسیب است که اگر یک مدیر محیط را به خوبی بشناسد به طور قطع از آسیب های پیش روی آن جلوگیری خواهد کرد.

جهانسری گفت: مرحله اول در چرخه پدافند غیرعامل، مصون سازی، شناسایی آسیب ها و تهدیدات، به روزرسانی اقدامات، پایش و تولید آمادگی است که هدف از آن حفاظت از امنیت مردم و نظام مدیریتی و ارتقای ضریب آمادگی به شمار می رود.

وی، پدافند غیرعامل را لازمه زندگی سالم دانست و گفت: برای این که سالم زندگی کنیم اول باید اثر آسیب را کاهش و به صفر برسانیم و کاهش تهدیدات در جامعه مشهود و زیرساخت های نظام قوی شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که در تولید ابزارآلات جنگی به خودکفایی رسیده ایم، افزود: توپ و تانک هیچ اثری در جنگ های آینده نخواهد داشت، بعضی از کشورها سلاحی که ما 20 سال از آن استفاده نکرده ایم امروز خریداری کرده و انبار می کنند ولی نمی دانند که خطر تهدیدات دیگری متوجه آنها شده است.

فرماندار اهر نیز در این جلسه با اشاره به حساسیت موضوع پدافند غیرعامل در کشور گفت: پدافند غیرعامل یکی از موضوعاتی است که مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

رضا صدیقی ادامه داد: آرمان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هر لحظه توسط دشمنان مورد تهدید قرار می گیرد و باید با اتخاذ تدابیر و روشهای مختلف آسیب این تهدیدات را کاهش دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر