۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۱۳۱
حسین شرفی امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد:با توجه به اینکه کشوربا تهدید بیولوژیک مواجه هستیم بخش بهداشت و درمان،محصولات کشاورزی نیاز به نظام دفاع بیولوژیک دارد
حسین شرفی امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد:با توجه به اینکه کشوربا تهدید بیولوژیک مواجه هستیم بخش بهداشت و درمان،محصولات کشاورزی نیاز به نظام دفاع بیولوژیک دارد.

وی تصریح کرد: در این پدافند خطوط مقدم تولید تجزیه تحلیل می‌شود که با استفاده هوشمندانه از ابزارها،کشوردربرابر آسیب‌های احتمالی ایمن می‌گردد.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی ایست وبازرسی کمتر وجود دارد عنوان کرد: باید پرچمدار دفاع بیولوژیک باشیم و آنچه برای ما اهیمت دارد تهدیدات بیولوژیک است.

شرفی بیان کرد: امروزه دشمن با استفاده از عوامل میکروبی برای آلوده کردن محصولات کشاورزی کار می‌کند و هدف آنان نیز هلاک کردن انسان،دام و گیاهان کشورها است.

وی سطح انتشار این عوامل را وسیع و متنوع عنوان کرد و گفت: جنگ‌افزارهای بیولوژیک ممکن است بصورت عمد یا غیرعمد باشد.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تهدیدات زیستی خاطرنشان کرد: آنفولانزای مرغی،تب کریمه کنگو و جلوگیری از استفاده ازخمیر مرغ درصنایع غذایی وسایر مسائل مرتبط با امنیت غذایی محصولات کشاورزی از جمله موضوعاتی است که پدافند غیرعامل واردعمل می‌شود.

شرفی اظهار کرد: قرارگاه زیستی پدافندغیرعامل در کشور ایجاد شده و درجهادکشاورزی استان همدان نیز 12 عضو دارد و موضوعاتی که در چارچوب پدافندزیستی (شفا) و بطور کلی سیاست‌های کلی نظام درحوزه پدافند زیستی ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری انجام می‌هد .

هدف پدافند زیستی حفظ و ارتقاء سلامت جامعه است

وی هدف پدافند زیستی را حفظ و ارتقاء سلامت جامعه دانست و تصریح کرد: رصد و پایش،آشکارسازی و تشخیص،هشداردهی، کنترل ،حفظ و پیشگیری،امدادو نجات،درمان، بازیابی و بازتوانی منابع از جمله تعاریف پدافند زیستی است.

وی خاطرنشان کرد:در دولت یازدهم پدافند غیرعامل متحول شده و قرارگاه استانی پدافند زیستی در استان همدان ایجاد شده است و 13 سازمان نماینده مصرف‌کنندگان و دولت در آن عضو هستند.

شرفی با بیان اینکه پدافند زیستی در راستای سلامت جامعه استفاده از خمیرمرغ را ممنوع کرده است، عنوان کرد: خمیر مرغ کلسترول بالایی داشته و علاوه برآن عامل بسیاری از بیماری‌ها در انسان می‌شود که جلوگیری از استفاده آن نتیجه اقدامات پدافند غیرعامل بوده است.

دبیرپدافند غیرعامل ادامه داد: هوشیاری پدافند غیرعامل باعث شده تا بیماری لمپی اسکین که استان‌های زیادی را آلوده کرده بود وارد استان نشود.

وی پدافند غیرعامل را در مواجه با تحریم‌ها با اهمیت دانست.

شرفی از افتتاح اولین سایت پرورش سگ در استان همدان خبرداد و افزود: از دیدگاه پدافند زیستی ایجاد این سایت از جنبه‌های مختلفی اهمیت دارد بطوری که این سایت سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری کرده و با آموزش‌هایی که به آنان می‌دهد در بخش‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: این سگ‌های آموزش دیده در نیروی انتظامی و کشف مواد مخدر،حفاظت از مزارع،محیط زیست درزمینه تجسس و ردیاب،سگ گارد در کوهنوردی و سگ‌های مین‌یاب کاربرد خواهند داشت.

وی افزود: در پدافند غیرعامل برسلامت،امنیت غذایی مردم در حوزه جهاد کشاورزی نظارت دارد.

دبیرپدافند غیرعامل در پایان از رسانه‌ها خواست به کشاورزان آگاهی بدهند تا در تولیدات خود امنیت غذایی را درنظر بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر