۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۰۱۲۵
سردار جلالی:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ائتلاف آمریکایی‌ها علیه داعش یک حرکت نمایشی است.
سردار غلامرضا جلالی عصر امروز در حاشیه همایش غافله خورشید که در کانون طاهای گرگان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند ژست مقابله با تروریست را بگیرند علی‌رغم اینکه آمریکا خودش خالق تروریست است.

وی در خصوص آمادگی نیروهای مسلح در قبال تهدیدات دشمن تصریح کرد: اگر هر تهدیدی کشور ما را در بر بگیرد اعم از داعش یا غیر داعش؛ نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج آمادگی کامل دارند که تهدید دشمن را پاسخ دهند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه جبهه‌های درگیری با داعش با مرزهای ما بسیار فاصله دارد، افزود: نیروهای مدافع کشورهای سوریه و عراق در حال درگیری جدی با داعش هستند.

جلالی؛ آمریکا را خالق گروهک تروریستی داعش خواند و افزود: آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد جنگ مذهب علیه مذهب هستند و به نوعی به کارگیری ظرفیت‌های سلفی‌گری و تکفیری علیه شیعه رویکرد کلی آنهاست.

وی بیان کرد: شناخت و استراتژی که مقام معظم رهبری نسبت به موضوع داشته این است که ملت‌های هر منطقه قادر هستند در برابر این تهدید بایستند و پاسخ دهند، مقام معظم رهبری میدان جنگ داعش و شیعه را میدان جنگ اصلی تشخیص نداده و فرموده‌اند که این جنگ یک جنگ طبقه‌بندی شده از سوی دشمنان است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در خصوص ثمرات جنگ تحمیلی گفت: ما خواستار جنگ نبودیم بلکه جنگ به ایران تحمیل شد و یک کوره انسان‌پزی برای کشور شکل گرفت.

جلالی با بیان اینکه امام راحل جنگ را از حالت تهدید به فرصت تبدیل کردند، افزود: نهایتا زمانی که جنگ تمام شد ما دارای یک مجموعه‌ای از کادرهای آب‌دیده و آموزش دیده شدیم که برای اداره کشور از آنها استفاده می‌شد و اکنون نیز در بخش‌های مهم کشور از کسانی که در دوران دفاع مقدس مسئولیت داشته‌اند، استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه جنگ توانسته یک بازدارندگی و امنیت پایداری به کشور بدهد، ادامه داد: یک ناپایداری امنیتی در اطراف کشورمان یعنی در کشورهای افغانستان، عراق و جاهای دیگر وجود دارد و در میان این ناپایداری‌ها یک امنیت پایدار را شاهد هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امنیت پایدار ثمره دفاع مقدس است، گفت: اگر تهاجمی بر علیه کشور صورت بگیرد قدرت ایران قادر است به تهاجم دشمن پاسخ دهد و دشمن را پشیمان کند که این نتیجه‌اش امنیت پایدار و بازدارندگی برای کشور است.

جلالی انتقال این فرهنگ به سایر کشورها را از ثمرات دفاع مقدس برشمرد و افزود: فرهنگ نترسیدن از قدرت پوشالی دشمن و هیمنه آنها را به هم زدند و اتکا به مولفه‌های قدرت هر کشور می‌تواند نیرویی ایجاد کند که پایداری، استقامت و مقاومت را در مقابل استکبار توسعه دهد.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل در خصوص صدور انقلاب اسلامی گفت: انتقال این فرهنگ زمانی حاصل می‌شود که از دشمن نترسیم و مقاوم باشیم این فرهنگ در حزب‌الله به وجود آمده و شکستن هیمنه ارتش اسرائیل در بدنه بچه‌های حزب‌الله نشان می‌دهد که آنها پیام امام راحل و دفاع مقدس را دریافت کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: وقتی مقاومت بچه‌های حماس را در یک جنگ نابرابر 50 روزه می‌بینیم در واقع انتقال پیام دفاع مقدس است.

جلالی با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند برای کشور بسیار موثر باشد، اظهار کرد: اگر این فرهنگ در حوزه‌های مختلف پیاده‌سازی شود توفیقات زیادی حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری یک مقاومت عمومی را در برابر تهدیدات علیه کشور ساماندهی می‌کنند این مقاومت است که می‌تواند خود را در بخش اقتصاد مقاومتی، حوزه فرهنگ، فضای مجازی، تحلیل جنگ نرم و ... نشان دهد که اگر این فرهنگ و پیام توسعه پیدا کند می‌تواند پایداری نظام اسلامی را تضمین کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر