۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۸۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش برای آمادگی در پدافند غیرعامل باید در مرحله اول از مدیران آغاز شود.
احمد جهان‌سری ظهر امروز در جلسه پدافند غیرعامل اهر اظهار کرد: آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش برای آمادگی در پدافند غیرعامل ضروری و لازم است.

وی افزود: این آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش باید در مرحله اول از مدیران آغاز شود تا بتوان در مراحل بعدی در جامعه و در بین اقشار مختلف مردم شکل عملی به خود گیرد.

جهان‌سری گفت: در پدافند غیرعامل در کنار مانور باید به صورت علمی و آموزشی این مقوله یاد گرفته شود تا آمادگی کامل در سایه آن شکل گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی، در ادامه تصریح کرد: در کشورهایی که جنگ نشده، به مقوله پدافند غیرعامل توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی افزود: در پدافند غیرعامل آمایش سرزمینی باید در اولویت باشد چرا که در گذشته بدون توجه به این مورد ساخت و سازهای بی‌رویه باعث تخریب طبیعت شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: پدافند غیرعامل در زمینه‌های مختلف از جمله تهدیدات دفاعی، سیاسی، اقتصادی، سایبری، علمی و مانند اینهاست که باید با این تهدیدات آشنا شویم تا بتوانیم در اسرع وقت و به موقع با آن مقابله کنیم.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزش تربیت مربی پدافند غیرعامل در استان خبر داد.

فرماندار اهر نیز در این جلسه گفت: در شهرستان اهر به منظور آمادگی در پدافند غیرعامل آموزش‌ها و جلساتی برگزار می‌شود تا اگر موردی شد بتوان به موقع اقدامات لازم را انجام دهیم.

رضا صدیقی با اشاره به زلزله ارسباران آموزش‌های لازم برای ارتقاء کارآمدی و توانمندی نیروهای مختلف امدادی را ضروری برشمرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر