۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۰۰۶۸
پیش نویس اولیه ضوابط ساخت ساختمان در حریم قنات ها با هدف ایجاد وحدت رویه و تعيين نحوه اقدامات و مطالعات در طراحي و اجرای ساختمان‌ها و تاسیسات جديد و موجود در محدوده‌ قنوات شهر تهران تدوین و برای طی مراحل قانونی به اداره کل تدوین قوانین و مقررات شهرداری تهران ارسال شد.

به گزارش روابط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، در سالهای قبل ، پس از بررسي هاي اوليه  و تخصصی، ضرورت تهيه و تدوين نقشه‌ي رقومي موقعيت قنوات شهر تهران در سازمان مطرح و به عنوان يكي از پروژه هاي اصلي  معاونت پیشگیری و کاهش خطر پذیری انجام  و منجر به شناسایی 50 هزار میله قنات در شهر تهران شد.

بنابراین گزارش، روش اساسي در تهيه‌ي نقشه‌ي موقعيت قنوات شهر تهران بر محور استفاده از عكس‌هاي هوايي با مقياس 1:10000 سال 1335 تهران كه با استفاده از نقشه هاي 1:2000 شهري سال 1374 زمين مرجع شده اند، استوار است  و حاصل كار نيز به صورت فايل‌هاي رقومي در محيط GIS تهيه و ارائه شده است.

نقشه های یاد شده به عنوان دقيق ترين نقشه موجود، مبناي اوليه در اطلاع‌رساني به مالكان و ساكنان کنونی و آتي ساختمان‌ها، مستحدثات و زمين‌هايي است كه در محدوده عبور قنات قرار دارند.

تعيين بررسي‌هاي محلي شناسايي و تدقيق مشخصات قنات عبوري و پايدارسازي آن، مطالعات و عمليات پايدارسازي و رفع خطر قنوات موجود، تعيين ارتباط احتمالي حادثه با قنات، اتخاذ تدابير ايمني لازم توسط سازمان‌هاي مسئول شريان‌هاي حياتي و مطالعات زمين شناسي مهندسي و ژئوتكنيكي پروژه‌هاي عمراني شهر تهران بخش دیگری از اهداف تدوین ضوابط یاد شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر