۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۱۰۰۴۳
اداره کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران
نشست مشترک کارگروه جهاد کشاورزی و دبیران کارگروه های تخصصی 12گانه پدافند غیر عامل استان مازندران و اعضای کمیته پدافند غیر عامل شهرستان قائمشهر در راستای بررسی اجرای رزمایش پدافند غیر عامل در حوزه تهدیدات زیستی با موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان(HPAI) به ریاست مدیرکل پدافند غیر عامل استان در سالن اجتماعات فرمانداری قائمشهر برگزار گردید.
نشست مشترک کارگروه جهاد کشاورزی و دبیران کارگروه های تخصصی 12گانه پدافند غیر عامل استان مازندران و اعضای کمیته پدافند غیر عامل شهرستان قائمشهر  در راستای  بررسی اجرای  رزمایش پدافند غیر عامل  در حوزه تهدیدات زیستی  با موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان(HPAI) به ریاست مدیرکل پدافند غیر عامل استان در سالن اجتماعات فرمانداری قائمشهر برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه  محمدی فرماندار و رئیس کمیته  پدافند غیر عامل شهرستان قائمشهر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس  بر اهمیت موضوع  پدافند غیرعامل بعنوان نقطه اتکا در شرایط بحران  و عامل مصونیت ساز جامعه تاکید کرد.

سپس نبوی مدیر کل پدافند غیر عامل استان با اشاره به تاریخچه  استفاده از عوامل زیستی  اولین مورد کاربرد این عوامل را 600 سال قبل از میلاد  توسط آشوریان  و با آلودگی آب آشامیدنی دشمن  توسط عصاره گیاه چاودار برشمرد و به بررسی سیر تاریخی آن پرداخت.

نبوی با اشاره به ماهیت این تهدیدات  ، اجرای رزمایش پدافندغیرعامل در این حوزه را  با بهره گیری از تجارب 8 سال دفاع مقدس  و استانداردهای  آموزشی و ابتکارات تخصصی حائز اهمیت دانست که می تواند موجبات افزایش توانمندی و آمادگی و مقابله هوشمندانه  کشور در برابر  تهدیدات نوین  را فراهم آورد.

وی وظیفه پدافند غیر عامل را  صیانت از مردم ، شناسایی و احصا این تهدیدات ، کاهش آسیب پذیری ، ارتقا آستانه پایداری مردم و ایجاد و ارتقاع  قابلیت خودکفایی و خود اتکایی و ایجاد امنیت غذایی برشمرد که با اینگونه رزمایش ها می تواند محقق شود.

در ادامه مهندس برارزاده مشاور رئیس سازمان و رئیس حراست سازمان جهاد کشاورزی استان  و دبیر کارگروه جهاد کشاورزی  پدافند غیرعامل استان  با بیان اهداف  برگزاری رزمایش  در حوزه تهدیدات زیستی  در حوزه طیور با توجه به مزیت نسبی استان در حوزه تولید گوشت سفید  کشور بر جدیت در برگزاری این رزمایش تاکید کرد.

همچنین دکتر رضوانی مدیرکل دامپزشکی استان  و مجری برگزاری رزمایش  با برشماری عوامل و تهدیدات  بیولوژیک  اجرای این رزمایش با توجه به گستره تولید طیور در استان بسیار با اهمیت برشمردند و توضیحات مبسوطی از نحوه اجرای رزمایش  و سناریو پرداخت.

سپس هر یک ازاعضا و دبیران کارگروه های تخصصی  12گانه  پدافند غیرعامل استان  نظرات خود در جهت بهبودبرگزاری رزمایش مطرح و در پایان از محل اجرای رزمایش بازدید بعمل آمد.




گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر