۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۳۵۱۰۰
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گلستان:
تجری مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم تحکیم بنیه دفاعی کشور، گفت: در حال حاضر شرایط و شیوه های دشمنی دشمنان تغییرکرده است و تهدیدات دشمن ترکیبی شده و هدف آنها زمین‌گیرکردن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایداری ملی، از بندرترکمن، مختار مهاجر در سومین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با اشاره به اینکه تاکنون خرید تضمینی 22 هزار و 500 تن جو، 63 هزار تن کلزا و 45 هزار تن گندم انجام شده، اظهار داشت: سطح زیرکشت گندم شهرستان بندرترکمن 185 هزار هکتاراست که برآورد برداشت  محصول 65 هزار تن است.

۱۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی گلستان زهکشی می‌شود

وی افزود: سطح زیر کشت جو شهرستان ترکمن 2 هزار و 50 هکتار و برآورد برداشت 4 هزار تن است و درباره بحث کلزا سطح زیر کشت شهرستان 23 هزار هکتار است که برآورد برداشت این محصول نیز 4 هزار و 400 تن است.


رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: ظرفیت انباری شهرستان ترکمن نیز 130 هزار تن است.


مهاجر با اشاره به طرح ملی زهکشی اراضی در استان و اثرات مثبت آن به خصوص در شهرستان گمیشان افزود: مجوزعملیاتی کردن زهکشی اراضی برای سال‌های97 و 98 نیز اخذ شده و با همکاری کشاورزان در شهرستان ترکمن 12 هزار هکتار زمین کشاورری را زهکشی خواهیم کرد تا کشاورزان از نتایج مثبت آن بهره‌مند شوند.


تجری مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم تحکیم بنیه دفاعی کشور، گفت: در حال حاضر شرایط و شیوه های دشمنی دشمنان تغییرکرده است و تهدیدات دشمن  ترکیبی شده و هدف آنها زمین‌گیرکردن نظام جمهوری اسلامی ایران است.


وی ایجاد تشویش اقتصادی و جنگ روانی دشمنان را دراین راستا دانست و افزود: دشمن سعی می‌کند حوزه فعالیت و تهدید خود را از جنگ سخت به جنگ اقتصادی تغییر داده و قدرت تحمل مردم را پایین بیاورد.


تدوین سند راهبردی حوزه سایبری در جهت مقابله با تهدیدات سایبری دشمن


مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان با اشاره به پدافند مردم‌محوری گفت: تهدیدات دشمن در زمینه ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و بروز داعش و غیره در جهت ایجاد بدبینی بین مردم نسبت به نظام است.


وی با اشاره به تهدیدات فرهنگی دشمن اظهار داشت: یکی از راهکارهای مقابله، برگزاری اردوهای راهیان نور است که سبب حفظ ارزش‌های انقلاب ونظام است.


تجری از تدوین سند راهبردی حوزه سایبری در جهت مقابله با تهدیدات سایبری دشمن خبر داد و گفت: عدم رعایت شرایط امنیتی در سیستم‌های اداری و دسترس دشمن به اطلاعات آسیب‌های بزرگی را می‌تواند منتج شود.


هیوه‌چی فرماندار بندرترکمن هم در این جلسه با اشاره به خروج آمریکا از برجام و انتقال سفارت آمریکا به قدس این اقدامات آمریکا را محکوم کرد‌ و گفت: باتوجه به اینکه آمریکا احساس می‌کند در بحث برجام‌ برنداشته دست به این تحرکات زده است.


وی با اشاره به بحث برداشت محصولات کشاورزی از مسئولان ذیربط خواست در جهت خرید تضمینی و ایجاد شرایط مناسب برای تحویل محصول کشاورزان گام‌بردارند‌.


فرماندار بندرترکمن با اشاره به تسهیلات در نظرگرفته شده برای اشتغال گفت: الزامی است در سال 97 درشهرستان ترکمن 4 روستای فاقد بیکار معرفی شود و امیدواریم دهیاران و شوراها با کمک بخشداران برای هر روستا یک برند اشتغالزایی تعریف کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر