۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۹۸۷۸
کتاب «واکاوی ابعاد و پیامدهای نبرد سوم غزه» به همت جمعی از نویسندگان توسط انتشارات اندیشکده راهبردی تبیین روانه بازار نشر شده است.

این کتاب دارای بخش‌هایی نظیر نشست تحلیل راهبردی نبرد غزه، میزگرد تخصصی نبرد غزه و پیامدهای منطقه‌ای، حمله زمینی اسرائیل به غزه با هدف بررسی زمینه‌ها، اهداف و پیامدها، چرا مقاومت تنها راه است؟، جهاد اسلامی از جنگ ۲۲ روزه تا مقاومت ژوئیه، شش دلیل برای مسلح شدن مردم کرانه باختری، جنگ سوم غزه، نبرد سوم و پایان رویای دمکرات‌ها، جنگ غزه از منظر اندیشکده‌های غربی و … فصول تشکیل دهنده این کتاب است که می‌تواند راهگشای مناسبی برای پژوهشگران و تحلیل‌گران مسائل خاورمیانه قرار بگیرد.

این کتاب در هر فصل با استفاده از قلم و یا سخن کارشناسان حوزه مرتبط با مسائل فلسطین، اعراب و خاورمیانه موضوعات را مورد واکاوی قرار داده و سعی بر ایجاد یک ذهنیتی روشن در خواننده نموده است.

 

واکاوی ابعاد و پیامدهای نبرد سوم غزه

واکاوی ابعاد و پیامدهای نبرد سوم غزه

«با به وقوع پیوستن نبرد سوم غزه که بار دیگر اقتدار و شجاعت گروه‌های مقاومت اسلامی را در برابر خوی توحش و کودک‌کشی سگ هار و گرگ درنده‌ منطقه به نمایش گذاشت، دستاورد و برگ برنده‌ جدیدی را در کارنامه‌ محور مقاومت اسلامی به ثبت رساند. نبرد قهرمانانه‌ای که بار دیگر فلسطین را به مسئله‌ اصلی جهان اسلام تبدیل کرد و خباثت دشمن اصلی مسلمانان یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار را بار دیگر نمایان ساخت. رژیم صهیونیستی که با تحرکات دشمن فرعی مسلمانان یعنی گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه، در حاشیه‌ای از امنیت به سر می‌برد و صورت بندی فتنه‌ مذهبی در منطقه را به امید فراموشی دشمن مشترک مسلمانان دنبال می‌کرد، به یکباره در نبرد ۵۱ روزه‌ غزه، شکست سنگین و جبران‌ناپذیری را از سوی گروه‌های مقاومت اسلامی پذیرا شد و ضمن نرسیدن این رژیم به هیچ یک از اهدافش، تا مدت‌ها باید پس لرزه‌های چنین شکستی را متحمل شود.»

 

با توجه به اهمیت و ارزش راهبردی نبرد نیروهای مقاومت اسلامی، اندیشکده راهبردی تبیین کتاب «واکاوی ابعاد و پیامدهای نبرد سوم غزه» را در جهت واکاوی ابعاد، لایه‌ها و دستاوردهای پیروزی جدید محور مقاومت، منتشر نموده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر