۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۹۸۲۳
اتحادیه اروپا سازمان جدیدی را برای دفاع از جرایم سایبری در قاره سبز تحت عنوان گروه ضربت J-CAT راه اندازی کرده است.

این واحد جدید از افسران سایبری کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مرکز جرایم سایبری اروپا موسوم به EC3 و شرکای اجرای قانون غیر اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

J-CAT  درEC3  میزبانی می شود، که نقطه کانونی Europol  در مبارزه با جرایم آنلاین است و با هماهنگی تحقیقات بین المللی اداره می شود. هدف این سازمان از بین بردن تهدیدات سایبری مانند انجمن های زیرزمینی و انواع بد افزارهای مخرب می باشد.

کشورهایی که در حال حاضر بخشی ازJ-CAT  را تشکیل می دهند شامل اتریش، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند، اسپانیا، انگلستان و ایالات متحده می باشند. همچنین کشورهای استرالیا و کلمبیا، تعهداتی را برای تربیت کردن نیروهایی جهت مبارزه با جرایم رایانه ای در نقاط مختلف جهان گسترش داده اند.

Troels Oerting، مدیر اجرایی مرکز جرایم سایبری اروپا می گوید: "گروه ضربت J-CAT در دفاتر امن Europol  توسط کارشناسان و تحلیلگران مرکز جرایم سایبری اروپا به کار گرفته می شوند. هدف کاملا استراتژیک است، اما همچنان عملیاتی نشده است. جلوگیری از جرایم اینترنتی، مختل کردن عملیات مخرب کلاهبرداران و به دست گرفتن سود غیر قانونی آنها از اهداف اصلی این گروه است. این اولین قدم در حرکت طولانی به سمت اینترنتی باز، شفاف، آزاد و امن می باشد. این هدف به تنهایی نمی تواند با اجرای قانون به سرانجام برسد و تلاش یکپارچه تمامی دست اندرکاران در دهکده جهانی را طلب می کند."

همانطور که جرایم سایبری در طی چند سال گذشته افزایش روز افزونی را به دنبال داشته است، سازمان های اجرایی قانون همواره به دنبال پیدا کردن راهی متمرکز برای سازماندهی دارایی های خود جهت ایمن سازی ورودی ها و امکان جلوگیری از خطرات بالا بوده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر