۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۹۵۵۵
در بازدید سردار جلالی از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران عنوان شد:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و هیئت همراه، در بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران بر بومی سازی کالاها و تجهیزات صنعت گاز به عنوان یکی از راهکارها برای مقابله با تهدیدات اقتصادی و سایبری تاکید نمود.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و هیئت همراه، صبح روز دوشنبه 20 مرداد ماه ضمن بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: بومی سازی کالاها و تجهیزات صنعت گاز یکی از راهکارها برای مقابله با تهدیدات اقتصادی و سایبری است.

سردار غلامرضا جلالی در این بازدید طی نشستی با مدیر برنامه ریزی، مدیر دیسپچینگ، روسای واحدهای HSE، فناوری اطلاعات، مخابرات و تله متری شرکت ملی گاز ایران و همچنین مدیر پروژه دیسپچینگ پشتیبان، با بیان اینکه در حال حاضر ماهیت تهدیدات علیه کشورمان متفاوت شده است، افزود: هم اکنون تهدیدات از حالت نظامی خارج شده و در حوزه گاز با تهدیدات اقتصادی و سایبری مواجه هستیم.


وی تصریح نمود: پیشرفت تکنولوژی و فناوری مفاهیم جدید جنگ و صلح را در فضای سایبری ایجاد نموده که گمنامی مهاجم یکی از ویژگی های جنگ سایبری محسوب می شود.


سردار جلالی افزود: جنگ اقتصادی یعنی حمله با استفاده از همه مولفه های قدرت اقتصادی که تحریم یکی از ابزارهای آن است و در جنگ اقتصادی بر خلاف حمله نظامی نیازی به هزینه سیاسی، هزینه اجتماعی و فرهنگی نیست.


 فرمانده قرارگاه پدافند اقتصادی، شکست روحیه خود باوری ملی را از عواملیکه دشمن علیه ما استفاده می‌کند برشمردو افزود: با هماهنگی راه حل‌های سیاسی و اقتصادی می توانیم با جنگ اقتصادی مقابله نماییم.


وی با اشاره به ویژگی های صنعت گاز و نقش موثری که در تعاملات اقتصادی و معادلات بین المللی ایفا می نماید، افزود: مساله مهم در این زمینه این است که با درک واقعی، رهایی از نگاه خوش بینانه و داشتن نگاه عمیق به مسائل، سیاست های درست را اتخاذ نماییم.


سردار جلالی ضمن تاکید بر اینکه بایستی دشمن را به طور کامل شناخته و ماهیت آن را بدانیم، تصریح نمود: ساز و کار دفاع سایبری دارای یک معماری دقیق است چراکه رویکرد دشمن تقسیم محصولات سایبری به محصولات دارای اهمیت بالا و محصولات کم اهمیت تر است و تحریم ها بر این اساس ایجاد می شود.


وی در ادامه بر تقویت اسکادا (سیستم کنترلی گسترده) به عنوان مرز امنیت ملی تاکید و افزود: اسکادا به معنای تغییر فرمان مکانیکی به الکترونیکی و به عنوان محصولی استراتژیک در فضای سایبری محسوب و در بیشتر تأسیسات زیرساخت حیاتی کشور از آن استفاده می شود.


رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، در ادامه با اشاره به اهمیت و کارکرد حیاتی مرکز دیسپچینگ که ممکن است در معرض حملات سایبری دشمن قرار گیرد و در این صورت امنیت اقتصادی و ملی کشور دچار خدشه شود، اظهار داشت: بایستی ابتدا میزان آسیب پذیری را کاهش داده و سپس با بومی سازی تجهیزات و کالاهای مورد نیاز از جمله نرم افزاهای قابل استفاده در مرکز دیسپچینگ علاوه بر افزایش امنیت، در مسیر پیشرفت نیز گام برداریم.


گفتنی است، در این نشست مدیران و روسای شرکت ملی گاز ایران نیز گزارشی از حوزه فعالیت مدیریت دیسپچینگ، ویژگی های سامانه موجود و طرح توسعه آتی این مرکز ارائه نمودند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر