نتایج یک نظرسنجی نشان میدهد که اکثر آمریکاییان فکر نمیکنند محدود کردن حریم شخصی مسئولیت آنان باشند و حفظ آن را وظیفه موسسات سرویس دهنده میدانند.
به نقل از ای ویک، بررسی مشترک Rad Campaign، Lincoln Park Strategies و Craig نشان میدهد که تقریبا سه چهارم آمریکاییها در مورد میزان اطلاعات شخصی موجود در مورد خودشان در فضای مجازی نگرانی هایی دارند.
از مجموع 1007 آمریکایی که در جریان انجام این بررسی از نظراتشان استفاده شده، حدود 50 درصد گفتهاند که به شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر اعتماد ندارند و احساس میکنند که این سایتها اطلاعات تماس، عادات و دیدگاه های سیاسی آنها را در اختیار اشخاص ثالث قرار میدهند.
با توجه به نگرانیهای ناشی از عملکرد سایتهایی مانند فیس بوک و توییتر 60 درصد از پاسخدهندگان گفتهاند که قوانین فعلی در این زمینه ضعیف یا ناکافی هستند و دو سومشان هم علیرغم همه این مشکلات حوصله مطالعه توافقنامههای کاربری سایتهای مختلف را قبل از استفاده از آنها ندارند.
73 درصد پاسخ دهندگان در مورد کوکیهای ردگیری کننده عملکردشان که به طور مخفیانه بر روی رایانهها نصب میشود، اظهار نگرانی کردهاند و 36 درصد گفتهاند مطمئنند که این کوکیها بر روی رایانه هایشان نصب شده است. این نگرانیها در میان افراد مسنتر بیش از افراد جوان و کم سن و سال است.