۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۹۴۵۳
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه یک تهران خبرداد:
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه یک تهران از اجرای طرح مطالعاتی این شرکت برای بازنگری شبکه توزیع و تاسیسات مرتبط با آن و همچنین مطالعاتی در زمینه پدافند غیرعامل خبر داد.
به نقل از وزارت نیرو ، مهدی اعلمی گفت: ما برای 1700 کیلومتر شبکه توزیع و 117 هزار فقره اشتراک آب در محدوده شرکت، مطالعه‌های لازم در این زمینه را با همکاری شرکت مشاور در طول یک سال انجام خواهیم داد.

وی در تشریح ویژگی‌های کلی این طرح مطالعاتی و با اشاره به وجود 29 مخزن در محدوده آبرسانی آبفای منطقه یک، انجام مطالعه‌های هیدرولیکی شبکه و خطوط انتقال و شبکه را بااهمیت عنوان کرد و اظهار داشت: انجام مطالعه در زمینه مبانی طراحی خطوط انتقال و شبکه توزیع، تحلیل و تهیه مدل هیدرولیکی یکپارچه محدوده زون‌های فشاری زیرپوشش مخازن و تعیین حجم مخازن موردنیاز و تهیه برنامه جامع و درازمدت توسعه آبفای منطقه یک ازجمله اهدافی است که با اجرای این طرح مطالعاتی، در پی دستیابی به آن هستیم.

اعلمی درباره ارتباط این طرح با مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، گفت: تجزیه و تحلیل تنش خطوط انتقال و توزیع در برابر بارهای ناشی از زلزله و بازنگری ظرفیت خطوط خروجی مخازن و شبکه توزیع به‌منظور پیشنهاد راهکارهای مقابله با خشکسالی ازجمله طرح‌هایی است که با اجرای آن، در پی شناسایی نقاط بحرانی و برنامه‌ریزی برای انجام اقدام‌های پیشگیرانه بعدی هستیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه یک تهران در پایان شناسایی نقاط قابل دستیابی و برنامه‌ریزی برای بازسازی و تعویض خطوط فرسوده، همچنین استفاده سایر بخش‌های شرکت ازجمله معاونت‌های بهره‌برداری و مشترکان از خروجی این مطالعه‌ها را از دیگر مزایای اجرای این طرح مطالعاتی عنوان کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر