۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۹۴۰۲
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم، بسته بهداشتی طرح تحول نظام سلامت اجرایی در نیمه دوم سال اجرا می شود.
دکتر هاشمی امروز در حاشیه همایش ملی ترویج تغذیه با شیر مادر در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید وزارت بهداشت بر پیشگیری به جای درمان گفت: قرار بود اجرای این بسته در دو ماه گذشته آغاز شود؛ در جلسه ای که دیروز برگزار شد تصمیماتی درباره نحوه اجرای بسته بهداشتی گرفته شد و مشخص شد که اعتبارات آن چگونه باید تأمین شود، نهادهای تصمیم ‌گیرنده در مورد اعتبارات باید اعتبار لازم را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم آن را اجرا کنیم.


تاکید وزیر بهداشت بر اهمیت مصرف لبنیات


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر قدر در حوزه تغذیه با لبنیات هزینه شود، در دراز مدت به نفع کشور است زیرا موجب کاهش بیماری‌ها در آینده می‌شود. 

دکتر هاشمی افزود: وزارت بهداشت مشوق‌هایی را برای ترویج تغذیه با شیر مادر وضع کرده است اما همه مردم، دستگاه‌ها و مسئولان باید به ترویج تغذیه با شیر مادر بپردازند.


وزیر بهداشت افزود: معتقدیم دوران شیردهی مادر باید 12 ماه اول نوزاد را شامل شود و هر دستگاهی که تصمیم بگیرد این امر تسهیل شود ما از آن استقبال می‌کنیم.


دکتر هاشمی گفت: می دانیم افزایش دوران شیردهی مادران کارمند هزینه‌بر است اما از لحاظ اقتصادی در بلندمدت حتماً به صرفه خواهد بود و مجلس و دولت باید با همکاری یکدیگر این موضوع را تسهیل کنند.


وزیر بهداشت افزود: زمانی در حوزه شاخص سلامت نوزادان رتبه اول منطقه را داشتیم اما اکنون رتبه ما نزدیک دو رقمی شدن است.


وی گفت: بهتر است وظایف را به گردن یکدیگر نیندازیم؛ مجلس قانون بگذارد و اعتبار تخصیص دهد و دولت هم آن را اجرا کند.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به مردم درباره مصرف شیرهای پرچرب هشدار داد و گفت: وجود روغن پالم در شیر به اثبات رسیده و گزارش آن نیز به رئیس جمهور داده شده است؛ بهتر است مردم نیز بدانند برای چه چیزی هزینه می پردازند.


وی افزود: بنابر دستور وزیر جهاد کشاورزی باید استفاده از روغن پالم از 50 به 30 درصد کاهش پیدا کند.


دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کمبود ویتامین D و کلسیم در بسیاری از مردم و برنامه های وزارت بهداشت برای تأمین آن ها گفت: افزایش قیمت موجب کاهش سرانه مصرف شیر شده است.

متولی امور درمانی جانبازان سردشت مشخص می شود

وزیر بهداشت همچنین در مورد جلسه دیروز خود با رئیس بنیاد شهید درباره سردشت گفت: در این جلسه درباره وضع بهداشتی ساکنان سردشت بحث و گفتگو شد و مقرر شد طی دو هفته آینده تعیین تکلیف شود که بنیاد شهید در این شهر مسئولیت دارد یا وزارت بهداشت.


وی افزود: هر کدام از دستگاه‌ها که مسئولیت امور بهداشتی و درمانی مردم سردشت را بر عهده بگیرد، دستگاه دیگر اعتبارات خود را به آن واگذار می‌کند.


دکتر هاشمی تاکید کرد: هنگام بمباران سردشت این شهر 12 هزار نفر جمعیت داشته است اما تنها 1400 نفر به عنوان جانباز شیمیایی شناخته شده‌اند؛ باید مشخص شود که دیگران چه وضعی دارند و آیا آنان نیز جانباز هستند یا خیر.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر