۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۹۳۹۹
سرپرست فرمانداری کامیاران:
پیری گفت: با اجرای پدافند غیر عامل علاوه بر کاهش آسیب پذیری پایداری ومقاومت مردم در برابر تهدیدات دشمن هم ارتقا پیدا خواهد کرد.
کریم پیری در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان کامیاران که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان در سالن اجتماعات فرمانداری  این شهرستان تشکیل شد،گفت:کاهش آسیب پذیری در بحران های مختلف اعم از طبیعی و غیرطبیعی نیاز به استفاده و به کارگیری اصول صحیح دارد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل نوع دفاع و آمادگی در برابر بحران است، عنوان کرد:اجرای پدافند غیرعامل منجر به کاهش خسارات مالی به تجهیزاتی حیاتی و هم و هم چنین به حداقل رساندن تلفات انسانی می‌شود.

وی بیان کرد: برای دستیابی به موارد ذکر شده بایستی از روش‌های فنی و مدیریتی ضروری بهره گرفته شود و در این راستای نیاز به برگزاری دوره های آموزشی مختلف برای دست اندرکاران این حوزه است.

سرپرست فرمانداری کامیاران ادامه داد: با اجرای پدافند غیرعامل آسیب‌پذیری کاهش پیدا می کند و پایداری ومقاومت مردم در برابر تهدیدات دشمن ارتقا خواهد یافت.

پیری عنوان کرد:درپدافند غیر عامل تمامی نهادها و دستگاه‌ها وحتی مردم می‌توانند نقش موثری در کاهش آسیب‌ها ایفا کنند.

وی بر ضرورت هماهنگی وهمکاری دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و افزود: بر اساس نیاز وباتوجه به نوع تهدید وبحران بهتر است آموزش لازم داده شود.

اجرای اقدامات پدافندی متناسب با تمرکز دشمن بر گروه های اساسی ضروری است

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کردستان نیز در این جلسه به تعریفی از پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: پدافند غیر عامل مشخص  کردن طرح دفاعی در زمان صلح است وبا اجرای آن پایداری ومقاومت مردم در برابر  بحران های طبیعی وتهدید ات دشمن ارتقا خواهد یافت.

جعفری با تاکید بر متناسب‌سازی اقدامات پدافندی در مقابل تهدید دشمن  عنوان کرد: لزوم راه‌اندازی قرارگاه پدافند، تعیین مولفه‌ها، نگاه راهبردی به مسائل، تعیین اولویت‌ها، تبیین مفهوم واژه‌های ارتقای مقاومت ملی، افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری با توجه به جنگ‌های جدید و توجه آینده‌نگرانه به این حوزه از وظایف دولت و مسئولین است.

وی ادامه داد: با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مصون‌سازی کشور، توجه به لایه‌های زیرساختی دفاعی، مدیریت بحران و محتوایی و راهبردی مباحث پدافند غیر عامل بسیار ضروری است و این مهم موجب پایداری کشور در برابر تهدید خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل در استان کردستان شناسایی و اقدامات پدافندی متناسب با تمرکز دشمن بر گروه‌های اساسی را ضروری خواند و گفت:در حال حاضر کارگروه های لازم  در راستای اجرای پدافند غیر عامل در مواقع اضطراری تشکیل شده اند.

جعفری بر فرهنگ‌سازی و آموزش به نیروهای متخصص در حوزه پدافند غیرعامل و مردم و ارتقای آگاهی عمومی تاکید وآن را از مهمترین برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در سال جاری عنوان کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر