۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۹۲۱
رئیس سازمان صنعت استان تهران خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از رشد 104 درصدی صادرات در این استان خبر داد.

به گزارش پايداري ملي به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران صریح کرد: صادرات غیرنفتی در استان تهران از نظر ارزش 104 درصد و از نظر وزنی 61 درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: سال جاری در مجموع 680 هزار تن کالا از استان تهران به کشورهای هدف صادر شده است که ارزش آن بالغ بر 2 میلیارد و 425 میلیون دلار می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: کالاهای صادراتی عمدتا کالاهای غیرنفتی و اغلب در گروه کالایی فلزات، برق و کشاورزی بوده است که این نشانگر مزیت ها و پتانسیل های موجود در استان تهران می باشد.

صادقی با اشاره به ظرفیت موجود در واحدهای تولیدی اظهار کرد: ظرفیت تولید در کشورمان بسیار بالاست به حدی که اگر مشکل نقدینگی و برخی مشکلات پیرامونی واحدهای تولیدی مرتفع شود به راحتی کالای مورد نیاز کشور با تولید داخل تامین خواهد شد.

حل مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی استان تهران

وی از برطرف شدن مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی استان تهران خبر داد و افزود: به دو شکل مشکل نقدینگی واحدها برطرف می شود یکی از طریق استفاده از تسهیلات بنگاه های زودبازده که واحدها مراجعه کرده و نقدینگی مورد نیاز خود را تامین می کنند و دیگری از محل درآمدهای صندوق ذخیره ارزی است که در این رابطه هم اقدامات و هماهنگی های لازم با سیستم بانکی صورت پذیرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر