۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۹۲۰۲
اپلیکیشنی جدید به کاربران عینک گوگل امکان می‌دهد تنها با فکر‌کردن درباره سوژه‌ای که در برابر چشم دارند، از آن عکاسی کنند.
اپلیکیشن MindRDR می‌گوید اولین اپلیکیشن تله‌کینکتی است که به کاربران عینک گوگل امکان می‌دهد از امواج مغزی خود برای عکسبرداری استفاده کنند،‌ تنها کافی است روی سوژه خود تمرکز کنند.علاوه بر عکاسی، پس از ثبت تصویر، کاربران می‌توانند از قدرت این اپلیکیشن برای اشتراک‌گذاری تصاویر نیز در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

این به آن معنی است که کاربران دیگر برای عکاسی نیازی به فرمان صوتی و یا لمس کردن بخشی از عینک نخواهند‌داشت، موضوعی که موجب ایجاد نگرانی‌هایی در زمینه تجاوز به حریم خصوصی افراد و ثبت تصاویر مخفیانه شده‌است.

این اپلیکیشن رایگان که توسط شرکتی انگلیسی به‌نام This Place ساخته شده، به یک حسگر زیستی نوروسکی EEG مجهز است که به پیشانی وصل شده و امواج مغزی را دریافت و محاسبه کرده و آنها را به عمل ترجمه می‌کند تا کاربر به‌این شکل بتواند با کمک تمرکز کردن، به عینک دستورهای مختلفی دهد.

MindRDR دارای بازخوردی تصویری است که روی نمایشگر عینک به شکل یک خط باریک دیده می‌شود که هرچه میزان تمرکز کاربر روی موضوع بیشتر شود، خطر به حاشیه بالایی نمایشگر نزدیک‌تر می‌شود و هرچه کاربر تمرکز خود را کاهش دهد، خط افقی به سوی مرکز تصویر حرکت می‌کند. زمانی که خط با حاشیه بالای نمایشگر بچسبد، تصویر موضوع مورد تمرکز ثبت خواهد شد. در مرحله بعد به همین شیوه می‌توان عکس ثبت شده را به اشتراک گذاشت.

این تکنولوژی درکنار قابلیت‌هایی که به عینک گوگل می‌بخشد، می‌تواند به مبتلایان به بیماری‌هایی مانند سندروم درخود قفل‌شدگی، ام‌اس و یا فلج چهار اندامی کمک کند تا راحتتر به محیط اطراف خود تعامل برقرار کنند، ظرفیتی که هنوز از تمامی آن استفاده نشده و برای سرعت گرفتن روند تکامل آن، محققان با دانشمندانی مانند استفان‌هاوکینگ مذاکره کرده‌اند تا قابلیت‌های بیشتری برای این اپلیکیشن خلق کنند.

همشهری


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر