۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۹۱۸۵
گوگل که این روزها با تقاضای هزاران شهروند اتحادیه اروپا برای استفاده از حق فراموش شدن مواجه شده، برای تصمیم‌گیری در این زمینه دست به دامن صاحب نظران و متخصصان شده است.
به نقل از ان بی سی نیوز، بیش از یک ماه قبل مقامات عالی رتبه قضایی اتحادیه اروپا گوگل را موظف به تبعیت از قانونی موسوم به حق فراموش شدن کردند. بر این اساس اگر یکی از شهروندان عضو اتحادیه اروپا خواستار حذف اطلاعات مربوط به خود از جستجوگر گوگل باشد، این شرکت موظف است از این درخواست تبعیت کرده ولینک به سایت نمایش دهنده اطلاعات یاد شده را از جستجوگر خود حذف کند.

حال بعد از گذشت مدتی سوءاستفاده از این حق افزایش یافته و برخی افراد دارای سوءپیشینه و تخلفات مختلف در تلاش هستند تا سوابق نامناسب خود را از این جستوگر حذف کنند و مانع از اطلاع یافتن دیگران از مشکلات و اقدامات نامناسب خود شوند.

این مساله باعث شده تا گوگل با تشکیل مجمعی از متخصصان توصیه هایی برای یافتن بهترین روش تبعیت از این حکم دادگاه اروپایی دریافت کند. این شرکت بارها تصریح کرده با حکم صادره مخالف است، اما چون چاره ای جز تبعیت از آن ندارد در تلاش است به بهترین روش حکم یاد شده را اجرا کند.

گوگل از آغاز ماه می تا به حال بیش از 70 هزار درخواست برای حذف حدود 250 هزار صفحه وب دریافت کرده و برای تصمیم گیری در این زمینه از یک شورای مشورتی 10 نفره کمک گرفته و توصیه‌های متنوعی را هم دریافت کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر