۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۹۱۴۹
با وجود همه گیر شدن حملات سایبری، موسسات بزرگ فعال در حوزه انرژی و صنعت کماکان ترجیح می‌دهند به جای تقویت زیرساخت‌های خود صرفا در صورت وقوع آنها از خود واکنش نشان دهند.
به نقل از ای ویک، اگر چه این شرکت‌ها مطمئن هستند که سال آینده نیز در معرض چنین حملاتی خواهند بود، اما تغییری در برنامه‌ریزی‌های خود برای مقابله با چالش جدی مذکور صورت نمی‌دهند.

یافته‌های موسسه پونمون نشان می‌دهد گروه‌های امنیتی در این شرکت‌ها از آسیب‌پذیری شبکه‌های رایانه‌ای خود آگاهند، اما مدیران آنها درک نمی‌کنند که توجه به مقوله های امنیتی تا چه اندازه دارای اهمیت است.

این تحقیق که از طریق مصاحبه با 600 مسئول امنیتی در شرکت‌های مختلف تهیه شده نشان می‌دهد که در 12 ماه اخیر مهاجمان خارجی و کارکنان بی‌دقت یا خرابکار عامل دو سوم حملات سایبری به شرکت‌های تجاری بوده‌اند. نتیجه این حملات از دست رفتن اطلاعات حساس و اختلال در فعالیت های روزمره این شرکت‌ها بوده است.

57 درصد از پاسخ دهندگان هم گفته‌اند سیستم های کنترل صنعتی آنها در خطر آسیب دیدن به علت حملات سایبری است. نکته قابل تامل دیگر اینکه تنها 28 درصد از مسئولان امنیتی که با آنها مصاحبه شده تصریح کرده‌اند که مقوله امنیت برای مدیران آنها تا بدان حد اهمیت دارد که جزء 5 موضوع برتر مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد.

همچنین دو سوم شرکت‌ها توانسته بودند حملات شدید و پیچیده‌ای که بر ضد آنها صورت گرفته بود را شناسایی کرده یا متوقف کنند. با این حال کارشناسان امنیتی مورد مصاحبه نصب وصله های امنیتی را کاری مقرون به صرفه ندانسته و خواستار به روزکردن زیرساخت های شبکه ای موجود هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر