۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۹۰۹۴
در سایه سکوت مجامع بین‌المللی رژیم کودک‌کش صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی همچنان به کشتارهای خود علیه مردم بی‌دفاع غزه ادامه می‌دهد.
تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد پنجمین روز شد که شمار شهدا از ۱۰۰ نفر گذشت و مجروحان نیز به ۷۰۰ نفر رسیده است. شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه نیروی هوایی این رژیم تاکنون ۸۶۰ حمله به مناطق مختلف نوار غزه انجام داده از ریخته شدن ۶۰۰ تن مواد منفجره روی مردم غزه خبر داد.

در میان کشته‌شدگان ۱۹ کودک، ۱۷ زن و چهار فرد مسن دیده می‌شوند این در حالی است که رژیم کودک‌کش صهیونیستی این جنایات را در سایه سکوت مجامع بین‌المللی انجام می‌دهد و از حمایت کامل آمریکا و کشورهای غربی برخوردار است.در همین رابطه موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستور گسترش دامنه عملیات نظامی علیه نوار غزه را صادر کرد.

یعلون خطاب به رئیس ستاد ارتش مشترک اسرائیل اعلام کرد غزه را از دریا، هوا و زمین هدف قرار دهید.سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد اسرائیل هر چهار دقیقه به یک هدف در غزه حمله می‌کند و از روز سه‌شنبه که حمله به غزه را آغاز کرده به ۱۱۰۰ نقطه در غزه حمله کرده است. از سوی دیگر، مقاومت اسلامی فلسطین نیز با بیش از ۵۴۸ موشک اراضی اشغالی را هدف قرار داده است که بر اثر آن تاکنون ده‌ها صهیونیست زخمی شده‌اند.

رژیم صهیونیستی از انتشار آمار واقعی کشته‌ها و یا مجروحان خودداری می‌کند و اخبار مربوط به تلفات و خسارات ناشی از موشک‌های مقاومت به شدت سانسور می‌شوند.بر اثر حمله موشکی گردان‌های قسام به یک پمپ‌بنزین در شهرک صهیونیست‌نشین اشدود یک صهیونیست به هلاکت رسید و ۸ نفر دیگر مجروح شدند.آژیر خطر در شهرهای ریشون، الرمله، رخدوت، لیستیون و دیگر شهرها به صدا درآمد.

شلیک موشک‌های مقاومت به فرودگاه بن گورین تل آویو باعث شد که یک هواپیمای مسافربری که از لهستان عازم سرزمین‌های اشغالی بود نتواند در این فرودگاه فرود بیاید و با تمامی مسافران خود به لهستان بازگشت و متعاقب آن تمام پروازها لغو شد.

منابع خبری همچنین از اصابت پنج موشک مقاومت فلسطین به قدس اشغالی خبر دادند. دو موشک به نزدیک کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اصابت کرد.رسانه‌های اسرائیلی نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهر حیفا سومین شهر بزرگ فلسطین اشغالی واقع در ۱۴۰ کیلومتری نوار غزه خبر دادند و ساکنان حیفا از وحشت این شهر را تخلیه کرده‌اند. گروه فلسطینی گردان‌های مجاهدین هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی را با موشک هدف قرار دادند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت، جنبش حماس با ارسال پیام‌های مکتوب به گوشی‌های تلفن اسرائیلی‌ها از اصابت موشک‌هایش به یک کارخانه مواد شیمیایی در حیفا خبر داده است که دست کم ۲۵ اسرائیلی در جریان این حمله موشکی کشته شده‌اند. این روزنامه خاطر نشان کرد، عنوان پیام حماس «موشک‌های قسام در انتظار شماست» و این پیام تهدیدی آشکار علیه اسرائیلی‌ها محسوب می‌شود.منابع فلسطینی نیز از نفوذ حماس به کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی و ارسال پیام تهدید‌آمیز از طریق آن و شلیک پنج موشک به شهر عسقلان خبر دادند.این درحالی است که منابع اسرائیلی به ناکار‌آمدی سامانه دفاع موشکی گنبد‌ آهنین اعتراف و اعلام کردند از میان صدها موشک شلیک شده به سرزمین‌های اشغالی تنها ۷۰ موشک رهگیری شده است.

سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد ۳۰ هزار نیروی ذخیره برای شرکت در عملیات زمینی علیه غزه فراخوانده شده‌اند همزمان با نزدیک شدن قایق‌های جنگی اسرائیل به بندر غزه خودروهای زرهی و تانک‌های اسرائیل در امتداد مرز با غزه مستقر شدند.

در همین رابطه جنبش حماس اعلام کرد برای جنگ زمینی و رویارویی با دشمن صهیونیستی لحظه‌شماری می‌کنیم. جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد برای هر حماقت رژیم صهیونیستی نقشه‌ای تدارک دیده‌ایم و نبرد را تا پایان ادامه خواهیم داد.اسماعیل هنیه نخست‌وزیر سابق فلسطین نیز خطاب به صهیونیست‌ها گفت، جنگ را متوقف کنید چرا که شکست خواهید خورد و به اهدافتان نخواهید رسید.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از تل‌آویو خواست حمله زمینی به غزه را متوقف کند.وی در عین حال تاکید کرد ملت فلسطین تسلیم نخواهد شد و به تجاوزات رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.محمود عباس در تماس تلفنی جداگانه با جان‌کری وزیر خارجه آمریکا و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه بر ضرورت آتش‌بس در نوار غزه تاکید کرد.

کیهان


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر