۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۸۹۲۴
مدیر ثبت دامنه‌های اینترنتی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌اندازی دامنه‌های «دات ایران» با خط فارسی گفت: مراحل ثبت و توافقات نهایی این پروژه با اخذ موافقت از سازمان آیکان انجام شده است و تا 2 ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.
علیرضا صالح با اشاره به آخرین وضعیت ثبت پروژه «دامنه‌ دات ایران با خط فارسی» افزود: ثبت بین‌المللی دامنه‌های فارسی هم ‌اکنون مهمترین پروژه مرکز ثبت دامنه‌های .ir است که در حال حاضر مراحل آماده ‌سازی مستندات خود را طی می‌کند.
 
مدیر ثبت دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ادامه داد: ثبت و راه‌اندازی این پروژه پس از طی مراحل آماده ‌سازی به زودی اعلام خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه این پروژه به صورت بین‌المللی و با خط فارسی برای تمام کاربران دنیا قابل دسترس خواهد بود، خاطر نشان کرد: مجوز موافقت برای ثبت بین‌المللی این پروژه با اخذ موافقت سازمان نظارت بر نام‌ها و ارقام اینترنتی (آیکان) برای استفاده از دامنه اینترنتی به خط فارسی انجام شده است.
 
صالح با اشاره به زمان راه‌اندازی این پروژه یادآور شد: پروسه موافقت نهایی آیکان با این درخواست به اتمام رسیده است و امیدواریم تا 2 ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.
 
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو»، با راه‌اندازی این پروژه امکان ثبت آدرس اینترنتی وب سایت‌های فارسی با خط فارسی ممکن خواهد شد و کاربران دیگر مجبور نخواهند بود برای تایپ کردن نشانی‌های اینترنتی، زبان صفحه کلید سیستم خود را تغییر دهند.
 
دامنه ملی تاکنون به 4 کشور امارات متحده عربی، روسیه، مصر و عربستان سعودی داده شده است ضمن آنکه تاکنون 4 هزار و 268 دامنه اینترنتی فارسی دات ایران به ثبت رسیده که حدود 20 درصد آن وب سایت فعال دارد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر