۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۸۳۰۸
اسناد تازه افشا شده نشان می‌دهد بسیاری از روترها، سرورها و دیگر تجهیزات سخت‌افزاری ساخت آمریکا قبل از صادر شدن به دیگر کشورها به انواع برنامه‌های جاسوسی آلوده می‌شوند.
به نقل از سی نت، بر اساس افشاگری های تازه ادوارد اسنودن، آژانس امنیت ملی به سادگی به تمامی این محصولات دسترسی داشته و با دستکاری آنها کاری می‌کرده تا بتواند در هر زمان و مکان به داده های رد و بدل شده از طریق این سرورها و روترها دسترسی پیدا کند.

جالب اینکه آمریکا سال‌هاست دولت چین را به نصب تجهیزات جاسوسی بر روی تولیدات سخت افزاری صادراتی خود به دیگر نقاط جهان متهم می کند، اما در واقعیت این خود دولت آمریکاست که دست به چنین قانون شکنی آشکاری می زند. دولت آمریکا از همین بهانه برای ممنوع کردن صادرات تولیدات سخت افزاری چین به دیگر کشورها و به خصوص آمریکا سواستفاده کرده است.

از جمله شرکت های آمریکایی که محصولات صادراتیشان به دیگر کشورها آلوده به نرم افزارهای جاسوسی است می توان به سیسکو، دل، وسترن دیجیتال، سیگیت، مکستور، سامسونگ و هواوی (شعبه آمریکا) اشاره کرد. هنوز مشخص نیست چه کشورهایی به طور گسترده از این طریق هدف سوءاستفاده های آژانس امنیت ملی آمریکا قرار گرفته‌اند، اما با توجه به صادرات گسترده تولیدات سخت افزاری آمریکا به دیگر کشورها به طور قطع تعداد قربانیان این نوع جاسوسی فراتر از حد تصور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر