۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۸۲۸۳
مروری بر عملکرد صهیونیستی فیس‌بوک
براساس آمارها بیش از دو میلیون ایرانی عضو شبکه اجتماعی فیس بوک هستند که جایگاه ایران در رتبه‌بندی استفاده‌کنندگان از این شبکه اجتماعی 10 تا 15 است، ولی به لحاظ افشای اطلاعات خصوصی در فیس‌بوک، رتبه دوم را از آن خود کرده است.
 مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار شبکه اجتماعی فیس‌بوک کار خود را از اتاقش در دانشگاه هاروارد آمریکا آغاز کرد و سپس در 4 فوریه 2004 فیس‌بوک را به عنوان یک شبکه اجتماعی ویژه دانشجویان هاروارد راه‌اندازی کرد.
 
پس از گذشت زمان کوتاهی این شبکه اجتماعی مورد توجه نیمی از دانشجویان هاروارد قرار گرفت و در مدت کوتاهی میلیون‌ها نفر در آن عضو شدند.
 
فیس بو‌ک فرزند خلف رژیم صهیونیستی
 
مارک زاکربرگ یهودی‌الاصل، چهارمین صهیونیست تأثیرگذار در جهان است که روابط نزدیک و صمیمانه‌ای با رژیم صهیونیستی دارد.
 
زاکربرگ در جشن شصتمین سال تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان میهمان ویژه مورد تقدیر قرار گرفت و شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی شخصاً از دفتر موسسه فیس‌بوک در کالیفرنیا بازدید کرد و گفت: فیس بوک بهترین ابزار گسترش صلح به شیوه صهیونیستی است.
 
زاکربرگ با همکاری دوستان خود در رژیم صهیونیستی همواره سعی در جمع‌آوری اطلاعات کاربران دارد و از فیس‌بوک برای پیشبرد اهداف خود در جهان و خاورمیانه استفاده کرده‌ است. برهمین اساس زاکربرگ در اظهارنظری گفته است: رویدادهای اجتماعی خاورمیانه هیچ‌گاه بدون کمک اینترنت و فیس‌بوک آن طور که ما می‌خواستیم، روی نمی‌داد.
 
براساس اسناد فوق سری که توسط جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت ویکی لیکس و همچنین توسط ادوارد اسنودن، مأمور سابق سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر شده، سازمان‌های امنیتی آمریکا از طریق فیس‌بوک، اطلاعات و ارتباطات شهروندان عضو را در همه زمینه‌ها جمع آوری کرده و مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد؛ این اطلاعات منشأ تصمیمات بسیار مهمی در مورد کشورهای ذی‌ربط  است.
 
مشکل فیس‌بوک قبل از اینکه مربوط به محتوای آن باشد مربوط به ماهیت و عملکرد آن است؛ چرا که این سایت بزرگترین و گسترده‌ترین ابزار جمع آوری اطلاعات برای سازمان‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. در مراسمی که سازمان سیا برای تقدیر از زاکربرگ برگزار کرده بود، معاون سازمان سیا اظهار داشت که فیس‌بوک برای ما رویایی بود که به حقیقت پیوست.
 
پیچیدگی دستگاه‌های جاسوسی اسرائیل بیشتر از فیلم‌های جیمزباند
 
«رونن برگمن»، کارشناس اسرائیلی امور اطلاعات و نویسنده کتاب «جنگ مخفی اسرائیل در ایران» به پایگاه خبری «بی‌بی‌سی» گفته بود: زیر نظر داشتن شبکه‌های اجتماعی در اینترنت، حداقل چیزی است که باید از سرویس اطلاعاتی هر کشور انتظار داشت‏.‏ برگمن تاکید می‌کند‏:‏ اسرائیل از اطلاعات شخصی که به میزان زیادی در اینترنت یافت می‌شود، برای شناسایی افرادی که احتمال دارد به این رژیم کمک کنند، استفاده می‌کند‏.‏
 
این کارشناس اسرائیلی می‌افزاید‏:‏ اگر ‏50‏ سال دیگر پرونده‌های مخفی «شین‌بت»،‏ سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی و همچنین سازمان اطلاعاتی ارتش این رژیم را باز کنیم، متوجه می‌شویم که تجهیزات جاسوسی اسرائیل از دستگاه‌هایی که در فیلم‌های تخیلی جیمز باند استفاده می‌شود، بسیار محیرالعقول‌تر است‏.‏
 
طبق تحقیقات جدید، سه چهارم از کودکان اروپا در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند، در حالی که یک نفر از پنج کودک عضو، دارای سن زیر 13 سال است که این موضوع، محدودیت‌های سنی فیس بوک را نقض کرده است.
 
فیس بوک محبوب‌ترین شبکه‌ اجتماعی در 17 کشور از بین 25 کشور اروپایی است و 57 درصد از افراد 9 تا 16 ساله عضو این شبکه اجتماعی هستند.
 
عملکرد سیستم جاسوسی رژیم صهیونیستی نسبت به کاربران
 
چندی قبل از سیستم جدیدی در اجلاس سالانه هرزلیای اسرائیل که بر مبنای کلمات کلیدی اقدام به جمع آوری و تحلیل اطلاعات می‌کند، رونمایی شد.
 
نقطه قوت این تکنولوژی دستیابی اسرائیل به اطلاعاتی است که پیش از آن امکان دسترسی به آن برای سرویس‌های امنیتی اسرائیل مهیا نبود.
 
راه اندازی این سیستم به معنای اعلام رسمی ورود اسرائیل به فضای شخصی افراد است، با این وجود ارتش اسرائیل مدعی شده که به هیچ وجه به دنبال ورود به حریم شخصی افراد نیست.
 
بیشترین تعداد کاربران فیس‌بوک 
 
فیس‌بوک با دارا بودن بیش از 200 میلیون کاربر در سراسر جهان، از جمله فراگیرترین شبکه‌های اجتماعی دنیا محسوب می‌شود، به ‌طوری‌که این شبکه هم‌ اکنون به 40 زبان مختلف قابل دسترسی بوده و نکته جالب‌تر آن که بیش از 70 درصد کاربران این شبکه آمریکایی در خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنند.
 
تراکم کاربران فیس بوک در تمام جهان یکسان نیست و 10 کشور برتر از نظر تعداد کاربران فیس‌بوک در سال 2013 به این شرح است:
 
ردیف نام کشور تعداد کاربران فیس‌بوک
1 ایالات متحده آمریکا 165 میلیون نفر
2 برزیل 65 میلیون
3 انگلیس 62 میلیون
4 هندوستان 61 میلیون
5 اندونزی 50 میلیون
6 مکزیک 40 میلیون
7 فرانسه 39 میلیون
8 ترکیه 32 میلیون
9 فیلیپین 30 میلیون
10 آلمان 25 میلیون
 
 
جایگاه ایران در استفاده از فیس‌بوک
 
براساس آمارها جمعیت جهان هم‌اکنون از مرز هفت میلیارد گذشته است که از این تعداد بیش از 800 میلیون نفر از شبکه اجتماعی فیس‌بوک استفاده می‌کنند؛ این تعداد حاکی از عضویت 11 درصدی جمعیت جهان در این شبکه است.
 
آخرین آمارهای بدست آمده حکایت از آن دارد که بیش از دو میلیون ایرانی عضو شبکه اجتماعی فیس‌بوک هستند که جایگاه ایران در رنبه‌بندی استفاده‌کنندگان از این شبکه اجتماعی 10 تا 15 خواهد بود.
 
بر همین اساس بیش از یک میلیون نفر در تهران و در حدود 200 هزار نفر هم در شهرهایی از جمله شیراز و رشت عضو شبکه اجتماعی فیس‌بوک هستند که این آمار را اگر براساس میزان جمعیت ایران در برابر کشورهایی چون چین، هند و آمریکا و یا کشورهای توسعه یافته در نظر بگیریم نتیجه حاصل نشان می‌دهد که تعداد افرادی که در ایران عضو این شبکه اجتماعی هستند بسیار بالاست.
 
رتبه دوم ایرانیان در افشای اطلاعات خصوصی
 
تحقیقات میدانی از کاربران ایرانی نشان می‌دهد که کشور ما بعد از کشورهای عربی رتبه دوم در بیشترین افشای اطلاعات خصوصی را دارد؛ این در حالی است که زادگاه فیس‌بوک یعنی آمریکا، بر اساس آمارها، کمترین میزان افشای اطلاعات را به خود اختصاص داده است.
 
بررسی منشأ مشکلات
 
این آمارها تلنگری جدی برای مسئولان و کاربران استفاده کننده از این شبکه اجتماعی است؛ چرا که این آمار گره خورده با عوامل متعددی مانند عدم تسلط کافی کاربران به خطرات دنیای مجازی و عدم توانایی کافی در درک زبان انگلیسی است که تلاش روزافزون مسئولان امر در آگاهی بخشی به ‌مردم در ابعاد فنی و فرهنگی را می‌طلبد.
 
دنیای مجازی برخلاف آنچه که به نظر می‌رسد کاملاً پیچیده است و ممکن است در صورت نبود آگاهی کافی از ابعاد چنین ابزارهایی، با خطرات جدی مانند تخلیه اطلاعاتی، سوء استفاده‌ از تصاویر شخصی و یا جاسوسی مواجه شویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر