۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۷۲۲
امروز ملت و دولت ما باید با صرفه‌جویی و حمایت از تولید ملی و خرید کالاهای ایرانی با استفاده از منابع موجود و بهره‌وری بالا در عرصه‌های اقتصادی، جهادگونه در این جنگ وارد شده و با عزم ملی و با بهره‌گیری از فرهنگ ناب اسلامی ریشه‌های وابستگی به بیگانگان را بخشکاند.

سال 1393 آغاز شد و سکاندار حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در نخستین دقایق سال جدید در پیامشان باز هم بر موضوع اقتصاد تاکید کرده و امسال را همچون چند سال اخیر با محوریت اقتصاد نامگذاری کردند.

ایشان در قسمتی از پیام نوروزیشان فرمودند «در باب حماسه اقتصادی کاری که باید انجام بگیرد و توقّع بود که اتّفاق بیفتد، اتّفاق نیفتاد. تلاش‌هایی انجام گرفت که مورد سپاس است، ولی کار بزرگی که باید در زمینه حماسه اقتصادی انجام بگیرد، همچنان در پیش روی ما است و ما موظّفیم که این حماسه را به وجود بیاوریم.»


با نگاهی به تحرکات، تهدیدات و عملکرد دشمنان در سال‌های گذشته به خوبی می‌توان به اهمیت این پیام رهبر انقلاب اسلامی پی برد که دشمنان نظام در تمام تلاش‌هایی که در سه دهه گذشته برای از بین بردن و ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی انجام دادند شکست خورده و تمام راه‌هایی که در پیش گرفتند به بن بست اراده و همت جهادی و نیت الهی ملت بزرگ ایران خورده است و نتیجه‌ای برای آنان در پی نداشته است.


دشمنان پس از آزمودن روش‌های مختلف و شکست‌های پی در پی نهایتاً گزینه اقتصاد که آخرین گزینه آنها برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود را عملی و از راه‌های مختلف کشور ایران را با مشکلات اقتصادی مواجه کردند و این در حالی است که رهبر انقلاب اسلامی پیش از عملی شدن نقشه دشمنان، بارها با تاکید بر موضوع اقتصاد به مسئولین و دولتمردان هشدار دارند که به دنبال راهی برای ساختن سپر دفاعی در برابر این تهاجم سنگین باشند. ولی متاسفانه در این مورد تاکیدات و هشدارهای معظم له مانند تاکید بر موضوع تهاجم فرهنگی و ضرورت مقابله با آن توسط مسئولین جامه عمل نپوشید تا امروز که می‌بینیم اقتصاد و تحریم اقتصادی تنها دستاویزی است که دشمنان از آن برای فشار و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بهره می‌گیرند.

رهبر انقلاب اسلامی در نخستین سخنرانی خود در سال جدید اهتمام جدی درباره دو عنصر دیگر اقتدار ملی یعنی اقتصاد و فرهنگ را ضروری برشمردند و با تمرکز نخستین بخش از سخنانشان بر مسئله اقتصاد افزودند: باید اقتصاد ایران را به گونه‌ای قوی کنیم که هیچ تکانه‌ای در جهان و هیچ کس در هیچ جای دنیا چه آمریکا و چه غیر آمریکا نتواند با یک تصمیم‌گیری و یک نشست و برخاست، بر اقتصاد کشور و معیشت مردم ما اثر بگذارد که این همان اقتصاد مقاومتی است.


موضوع اقتصاد مقاومتی چند سالی است که سوی معظم له مطرح شده و ایشان بارها و بارها در سخنرانی‌های خود این مقوله مهم و حیاتی را تبیین کرده‌اند. مقام معظم رهبری امسال نیز با تاکید بر عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور به تبیین وی‍ژگی‌های آن پرداخته و فرمودند: اقتصاد مقاومتی یک الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور است که البته بسیاری از کشورهای دیگر نیز برای کاهش تاثیر پذیری خود از تکانه‌های اجتماعی و اقتصاد جهانی، متناسب با شرایط خاص خود، به آن روی آورده‌اند.

همچنین درون‌زا بودن و تکیه بر ظرفیت‌ها و امکانات داخلی در عین برون‌گرایی و تعامل صحیح با اقتصاد دیگر کشورها، دومین ویژگی اقتصاد مقاومتی بود که رهبر انقلاب بیان کردند.


بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نخستین و اساسی‌ترین نهادهایی است که چند سال پیش به این پیام رهبر انقلاب اسلامی لبیک گفته و با تمام توان در عرصه اقتصاد و ترویج اقتصاد مقاومتی به جهاد در برابر دشمنان پرداخته و پرچمدار اقتصاد مقاومتی است.

ابراهیم عزیزی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در اسفند ماه سال گذشته پس از ابلاغ کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بدون شک امروز راهبرد اقتصاد مقاومتی با حرکت‌های جهادی گره خورده است اظهار داشت: نگاه جهادی سازنده آینده ایران و برای رسیدن به آرمان‌های نظام چاره‌ساز است.

وی افزود: طراحی سند چشم‌انداز، برنامه‌های پنج ساله و اقتصاد مقاومتی همه برای پیشرفت و موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت است که بدون شک راه رسیدن و تحقق آنها داشتن یک اراده بزرگ، قوی و اعتقادی است و بدون این اراده موفق نخواهیم بود.



سید حسین فرهادی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را نیز چون سال‌های اخیر با محوریت اقتصاد نامگذاری کردند به تشریح اهمیت جهاد اقتصادی پرداخت و اظهار داشت: این مشیت الهی است که در تمام ادوار و در عصر همه پیامبران الهی دشمنانی قد علم کرده و به مخالفت و مبارزه با پیامبر بر حق زمان خود پرداختند. این از حکمت‌های الهی است تا دوستان و دشمنان به وسائل گوناگون مورد آزمایش قرار گیرند تا سره از ناسره متمایز شده  و خوبان به وسیله آزمایش‌های مختلف به کمال رسیده و ناکسان و نا اهلان جلوه واقعی خود را بروز دهند تا اتمام حجتی برای همگان باشد.

وی ادامه داد: در زمان کنونی نیز وضعیت به همین منوال است که دشمنانی از جنس شیطان در برابر پرچم مقدس اسلام صف آرایی کرده تا این چراغ هدایت الهی را به خاموشی کشانند و ایران اسلامی را که امروزه به عنوان الگوی جوانان و ملت‌های مظلوم جهان قرار گرفته به ورطه سقوط بکشند تا به خیال خود از شیوع اسلام خواهی در جوامع دیگر جلوگیری کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به اینکه خداوند همواره در کمین ستمکاران است بیان داشت: دشمنان این نظام و انقلاب اسلامی پیش از شکل گیری نظام حملات و لطمات شدیدی به پیکره این حرکت مقدس و الهی وارد کردند تا از اسلام جز نامی نماند و به حول و قوه الهی موفق نشدند و این انقلاب بر باورهای دینی و فطرت خداجوی ملت شریف ایران به ثمر نشست و روز به روز بر استحکام آن افزوده شد.

فرهادی افزود: از سوی دیگر دشمنان در طول حیات طیبه انقلاب اسلامی هیچگاه مایوس نشدند و با روش‌های مختلف سعی در منحرف کردن اهداف بلند آن دارند که جنگ هشت ساله، تهاجم فرهنگی و ده‌ها فعالیت‌ دیگر از آن جمله است.

وی با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی رویکرد جدی دشمنان برای از پا درآوردن درخت تنومند انقلاب اسلامی است ابراز داشت: این جنگ به گفته خودشان با انواع تحریم‌های فلج کننده دنبال می‌شود. هرچند به خواست و مشیت الهی این کشور که کشور امام زمان (عج) است در طول عمر خود همواره روند رو به رشد خود را دنبال کرده، ولی نباید از این موضوع غافل شویم که آحاد جامعه در مقابله با این تهاجمات وظیفه ملی و دینی دارند.



رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم ادامه داد: اگر نبود آن جانفشانی‌های مثال زدنی رزمندگان و بسیجیان عزیز ما در هشت سال دفاع مقدس معلوم نبود سرنوشت این مملکت به کجا می‌انجامید و آن رشادتها و شهادتها و مرارت‌ها بود که ریشه‌های انقلاب را مستحکمتر کرد و این درخت تناور را بارورتر نمود.

فرهادی با بیان اینکه جهاد و جنگ همچنان در کشور ادامه دارد تاکید کرد: اینبار جهاد به شکلی دیگر مطرح است و در سال‌های اخیر دشمنان بر روی اهداف اقتصادی به ویژه تشدید تحریم‌ها علیه ملت مظلوم ما هدف گذاری کرده‌اند تا با فشار بر مردم بتوانند میان آنها و نظام فاصله ایجاد کرده و پشتوانه مردمی نظام را کمرنگ کنند.

وی گفت: دشمنان از این موضوع غافل هستند که این ملت غیور هر گاه تشخیص دهند که سختی‌هایی که متحمل می‌شوند از ناحیه دشمنان اسلام است با عزمی راسخ‌تر و روحیه‌ای دوچندان به مقابله پرداخته و با اهدای جان و مال خود به دفاع از اسلام می‌پردازند و صفوف متحد خود را منسجم‌تر کرده و تحمل سختی‌ها برایشان آسان می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم با تاکید بر اینکه جهاد و آزمون امروز ما در دفاع از اسلام و مبارزه با کفار، جهاد اقتصادی است اظهار داشت: به دلیل اهمیت این موضوع مقام معظم رهبری شعار سال‌های اخیر را با محوریت اقتصاد بیان داشتند و امسال نیز سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است.


فرهادی بیان داشت: امروز ملت و دولت ما باید با صرفه جویی و حمایت از تولید ملی و خرید کالاهای ایرانی به جای خرید کالاهای لوکس خارجی، با استفاده از منابع موجود و بهره وری بالا در عرصه‌های اقتصادی، با تکیه بر توان دانشمندان خود، با اعتماد به مردم به جای امید و دلبستن به کشورهای بیگانه و با اقدامات مختلف، جهادگونه در این جنگ وارد شده و با عزمی ملی و با بهره‌گیری از فرهنگ ناب اسلامی ریشه‌های وابستگی به بیگانگان را بخشکاند و به جای مصرف گرایی رو به سوی کار و تلاش و تولید آورند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است مسئولین دولتی با مدیریت جهادی، ساز و کار و بستر فعالیت‌های اقتصادی مردم را فراهم سازند تا حماسه اقتصادی که مدنظر مقام معظم رهبری است محقق شود و این آخرین تیر ترکش دشمن با برخورد به دیواره آهنین عزم ملی بی اثر شده و این کشور پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و مقدمات ظهور امام زمان (عج) را فراهم آورد.

سال 93 با تاکید رهبر انقلاب بر مقوله اقتصاد و فرهنگ آغاز شد، دولتمردان و ملت ایران باید با جان و دل و با تمام توان وارد در این جنگ نابرابر شوند و با الگوگیری از جبهه‌های دفاع مقدس این بار در جبهه جهاد اقتصادی مردانه در برابر دشمنان ایستادگی کرده و ایران اسلامی را از وابستگی اقتصادی به دشمنان رها کرده و این آخرین راه باقی مانده برای دشمنان را به بن‌بستی مستحکم بر سر راه بدخواهان انقلاب اسلامی تبدیل کنند.

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930105000407#sthash.usbGfNU6.dpuf

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر