
به گزارش پایداری ملی، مقامات ارشد فروشگاههای زنجیره ای کوآپ ( ( CO-OP تاکید کرده اند که این شرکت پس از حمله سایبری که در اواخر آوریل امسال به این مجموعه آسیب زیادی رساند، در حال نزدیک شدن به «بهبود کامل و جامع» است. ماه گذشته، این فروشگاه زنجیرهای پس از شناسایی یک تلاش مخرب برای دسترسی که بعداً منجر به افشای دادهها شد، مجبور شد بخشهایی از سیستمهای فناوری اطلاعات خود را خاموش کند.
پیامدهای این حمله بر تمام بخشهای این کسبوکار، از جمله عملیات تأمینکنندگان و دادههای مشتری، تأثیر منفی گذاشته است.اکنون مدیران کواپ می گویند این کسبوکار «پیشرفت قابل توجهی» در بازیابی عملیات داشته است، سیستمها اکنون تثبیت شدهاند و فروشگاهها شاهد بهبود در دسترسی به محصولات و خدمات هستند.با این حال اصلی ترین نگرانی مشتریان فروشگاههای کواپ مربوط به اطلاعات شخصی و داده های کارت اعتباری آنها ( جهت خرید از فروشگاههای زنجیره ای مذکور) می باشد. به نظر می رسد شرکت کواپ در راستای کاهش این نگرانی ها ناچار به تعویض کارتهای اعتباری و تغییر رمز عبور آنها ( از سوی مشتریان ) شود.
تیمهای فنی و امنیتی کوآپ معتقدند آنچه در جریان حمله سایبری اخیر صورت گرفته، مصداق یک عملیات گسترده و حرفه ای بوده و برای بازگشت به وضعیت اولیه و ارائه تضمینهای لازم به مشتریان تلاشهای زیادی صورت گرففته و خواهد گرفت. در عین حال یکی دیگر از خردهفروشان مواد غذایی فاش کرد که عواقب حمله سایبری آن احتمالاً تا ماه ژوئیه ادامه خواهد داشت و تصور میشود که حدود ۳۰۰ میلیون پوند به شرکت اصلی ضربه بزند.