۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۵۸۹
طرح ادعای ایرانی بودن کشتی توقیف شده در مسیر غزه از سوی اسرائیلی ها، حضور کاترین اشتون در ایران و ملاقات وی با برخی از اعضا و عوامل فتنه سال 88 و همچنین ادعاهای حقوق بشری وی پس از خروج از ایران و ادعای ربوده شدن هواپیمای گمشده مالزیایی توسط 2 مسافر ایرانی این هواپیما از جمله اقدامات ضد ایرانی است که در طول یکی دو هفته اخیر از سوی غربی ها انجام شد.
حدود دو ماه پیش بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم آذربایجان، بخشی از سخنان خود را به  مسئله حقوق بشر اختصاص دادند و با اشاره به تاکید‌های مکرر قبلی خود مبنی براینکه موضوع هسته‌ای، بهانه‌ای بیش نیست، خاطرنشان کردند: اگر روزی بر فرض محال هم، موضوع هسته‌ای مطابق خواسته آمریکا، حل شود، آمریکایی‌ها مسائل دیگر را پیش خواهند کشید.
 
حالا به نظر می رسد با گذشت نزدیک به 2 ماه از این پیش بینی رهبر حکیم انقلاب، نه تنها آمریکایی ها بلکه همفکران و هم پیمانان اروپایی این کشور نیز با یکدیگر متحد شده و در جهت تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران در جامعه جهانی گامی مشترک برداشته اند. از همین رو به نظر می رسد غربی ها که دستشان از افزودن تحریم های شدیدتر علیه ایران کوتاه است و فعلا خود را ملزم به پایبندی بر توافقنامه ژنو کرده اند، این روزها به روش های جدیدی برای مقابله با ایران پرداخته و تخریب وجهه ایران در جامعه جهانی را جایگزینی برای تشدید تحریم ها قرار داده اند.  
 
طرح ادعای ایرانی بودن کشتی توقیف شده در مسیر غزه از سوی اسرائیلی ها، حضور کاترین اشتون در ایران و ملاقات وی با برخی از اعضا و عوامل فتنه سال 88 و همچنین ادعاهای حقوق بشری وی پس از خروج از ایران و ادعای ربوده شدن هواپیمای گمشده مالزیایی توسط 2 مسافر ایرانی این هواپیما از جمله اقداماتی است که در طول یکی دو هفته اخیر از سوی غربی ها انجام شده و به نظر می رسد که در طول هفته های آتی، شاهد ادامه این روند نیز باشیم. از همین رو به نظر می رسد غرب در تلاش است تا پروژه جدید خود علیه ایران که همان ادعای حقوق بشر است را کلید زده و در این راستا اقدامات ضد ایرانی خود را با 3 ادعا آغاز کرده است.  
 
اپیزود اول- ادعای حقوق بشر خانم اشتون

 
چند روزی نیست که از سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشورمان می گذرد، سفری که در آن کاترین اشتون در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان درباره مسایل حقوق بشر سخن گفت. اگر تا قبل از سفر اشتون، مقامات آمریکایی به بهانه حقوق بشر از وضعیت سران فتنه 88 گلایه می‌کرد و خواستار آزادی آنان بودند، اما این بار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود که در خاک کشورمان از نبود حقوق بشر سخن می گفت.



طی روزهای گذشته نیز بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد مدعی شد که دولت یازدهم از زمان روی کار آمدن نتوانسته کارزاری را که برای بهبود حقوق بشر وعده داده بود به پیش ببرد. ایشان همچنین خواستار آزادی سران فتنه از حصر شده است.

از همین رو به نظر می رسد تلاشی آغاز شده تا موضوع حقوق بشر به پرونده‌ای مفتوح علیه جمهوری اسلامی‌ ایران در سازمان‌های بین المللی مطرح شود و این موضوع اگرچه مشروعیت‌های حقوقی برای برخوردهای شدید علیه کشورمان را ندارد، ولی از آنجا که افکارعمومی ‌نسبت به حقوق بشر حساسیت بیشتری دارد، این موضوع می‌تواند برای کشورهای غربی به عنوان کاتالیزور و تشدید کننده فضای جهانی علیه ایران قابل استفاده باشد.
 
اپیزود دوم- معمای نامعلوم پرواز مرگ
 

سرنوشت مرموز پرواز ام اچ 370 کوالالامپور به مقصد پکن این روزها ابعاد تازه ای پيدا کرده است. اين بار حضور دو ايرانی با پاسپورت دزدی در اين پرواز باعث شده است گمانه‌های تازه ای درباره سرنوشت اين پرواز مطرح شود. اين هواپيمای مسافربری که صبح شنبه کوالالامپور را به مقصد پکن ترک کرد، يک ساعت پس از پرواز از صفحه رادار خارج شد. دو روز پيش دولت مالزی اعلام کرد افرادی را که با گذرنامه دزدی سوار اين هواپيما بودند، شناسايی کرده که ظاهرا شهروند شرق آسيا نيستند. پيش از آن گفته شده بود که دو تن از مسافران هواپيما دارای پاسپورت دزدی بوده اند. پليس بين‌الملل نیز اعلام کرده بود هويت تمام مسافران هواپيما در دست بررسی است تا روشن شود کدام دو مسافر با دو گذرنامه دزدی سوار هواپيما شده‌اند.در همين حال رسانه‌های غربی اعلام کردند که اين دو فرد ايرانی بوده اند تا این بار با بهره گیری از معمای گمشدن این هواپیما، به تخریب چهره ایران در جامعه جهانی بپردازند. 


 
البته خبر ایرانی بودن این دو مسافر را اولین بار یک شبکه تلویزیون فارسی‌زبان به نقل از دوست یکی از این دو نفر منتشر کرد. این خبر بلافاصله مورد خبرسازی‌های رسانه‌های مختلف قرار گرفت و 2سرنشین ساکن آن هواپیما تروریست‌هایی معرفی شدند که هواپیما را در آسمان منفجر کرده‌اند. با این حال سوپاچائی پویکائوکام، رئیس پلیس شهر پاتایا در تایلند در مصاحبه خبرگزاری رویترز گمانه‌زنی‌های انجام شده در مورد احتمال دخیل بودن مظنونین ایرانی در اقدامات تروریستی را رد کرده است. او در این مورد خاطرنشان کرد که مسافران ایرانی دو بلیت ارزان قیمت خریده بودند و قصد داشتند از پکن به مقصد یک کشور اروپایی سفر کنند.
 
اتهام زنی به 2پناهجوی ایرانی در حالی در رسانه‌های غربی دنبال می‌شود که مردم ایران واکنشی منفی به این موضوع نشان دادند. صبح ديروز سخنگوی وزارت امور خارجه ايران درباره اخبار منتشر شده در رابطه با حضور دو ايرانی در هواپيمای مفقود شده مالزيايی گفت: اخبار مربوط به احتمال حضور دو ايرانی در مجموعه مسافران هواپيما را ما هم دريافت کرده‌ايم که در حال پيگيری اين موضوع هستيم، مراتب همکاری و پيگيری مسئله را به سفارت خودمان درمالزی ابلاغ کرده‌ايم که هرگونه اطلاعات تکميلی درباره اين موضوع از مسئولان مالزيايی دريافت کنيم. اعلام کرده‌ايم که برای دريافت اطلاعات بيشتری همکاری کنيم. به گفته مرضيه افخم ابعاد مختلفی در اين موضوع درگير شدند و در عين حال مراتب همکاری و همدردی اعلام کرده‌ايم، اميدواريم بتوانيم اطلاعات بيشتری کسب کنيم و به محض اينکه اطلاعات بيشتری درباره ايرانی‌ها و شرايط آنها و مباحث ديگر به دست آمد آن را اعلام خواهيم کرد.
 
اپیزود سوم- ادعای واهی اسرائیل
 
اجلاس ایپک هفته گذشته در واشنگتن برگزار شد و مقامات آمریکایی نیز در این اجلاس، آنچه توانستند را علیه جمهوری اسلامی ایران بر زبان آورده و لابی صهیونیستی هم در نامه‌ای انواع و اقسام تقاضاها را در خصوص برنامه هسته‌ای ایران از جمله برچیده شدن آن مطرح کرد. اما این پایان کار نبود و رژیم صهیونیستی حتی به این مسئله اکتفا نکرده و تلاش کرد پروژه ایران‌هراسی خود را با انفجار یک بمب خبری تکمیل کند.


 
از همین رو عوامل رژِیم صهیونیستی خبر دادند که یک کشتی ایرانی حامل سلاح که به سمت غزه در حرکت بوده را توقیف کرده اند تا بار دیگر اقدامی ضد ایرانی را در جامعه جهانی ترتیب دهند. اما اعلام خبر توقیف این کشتی در رسانه‌های جهان را باید پرده دیگری از تلاش اسرائیل برای پیش‌برد پروژه ایران‌هراسی و به‌شکست کشاندن مذاکرات ایران و ۱+۵ دانست.
 
کشتی توقیف شده حامل چند فروند موشک ساخت سوریه از نوع خیبر بوده است که با برد حدود ۱۰۰ کیلومتر به‌راحتی می‌توانند از نوار غزه تل‌آویو را هدف قرار داده و همچون جنگ ۳۳ روزه لبنان، از میان تدابیر پدافندی رژیم صهیونیستی عبور کنند. اگرچه ایران حامی مقاومت اسلامی است و نیازی هم به مخفی کردن حمایت خود از جریان مقاومت نمی‌بیند اما قطعا برای ارسال کمک‌های خود برای مقاومت از چنان مسیر ناامنی استفاده نمی‌کند که تل‌آویو یا متحدانش بتوانند آن را رهگیری کرده و توقیف کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر