۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۷۵۸۵۴
مدیرکل علوم تحقیقات و فناوری سازمان پدافند غیرعامل کشور:
تهرانی در برنامه «سبز سفید سرخ» رادیو جوان گفت: دشمن از تمام توان استفاده می‌کند تا بتواند به این مرز و بوم دست درازی داشته باشد ،در برابر تهدیدات ترکیبی ما هم دفاع ترکیبی خواهیم داشت.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از دفاع‌پرس، مدیرکل علوم تحقیقات و فناوری سازمان پدافند غیرعامل کشور در برنامه رادیویی «سبز سفید سرخ» رادیو جوان اظهار داشت: پدافند غیرعامل دفاع بدون سلاح است که می تواند ما را به افزایش تاب آوری و کاهش آسیب پذیری برساند و به کمک آن می‌توانیم کشور را از درون مستحکم کنیم. باید نسبت به تهدیدات آگاه باشیم و بتوانیم با روش های مناسب با آن مقابله کنیم.

وی ادامه داد: جنگ توسط راهبردها انجام می‌شود؛ فناوری‌ها که تغییر می‌کند راهبردها هم عوض می‌شود. بسیاری از موضوعات در حوزه جنگ و دفاع تغییر کرده، امروزه حتی تعریف سلاح هم عوض شده است. اکنون فضای مجازی و افکار عمومی یک سلاح است لذا موضوع علم و فناوری مهم است و باید تهدیدات نهفته را شناسایی کنیم، در دنیا با پدیده هوش مصنوعی مواجه هستیم بنابراین باید با تهدیدات آن در زمینه‌های دفاعی و علمی آگاه شویم تا کمترین آسیب را ببینیم.

تهرانی در خصوص مکان‌یابی اظهار کرد: وقتی می‌خواهید یک فعالیت اقتصادی یا صنعتی  را شروع کنید اولین گام انتخاب مکان مناسب است که موضوعات دفاعی امنیتی در آن لحاظ شود، این مسئله در تمام دنیا مورد توجه است. همواره در طول تاریخ توجه به منطقه جغرافیایی ما به دلیل منابع غنی و آب‌های آزاد اطراف آن زیاد بوده  و نظر دشمن را به این منطقه جلب کرده است.

وی با بیان اینکه در حال تقویت امنیت زیرساخت‌های کشور هستیم افزود: از هرگونه ایده جدید در رابطه با پدافند غیرعامل در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان یا پارک‌های علم و فناوری استقبال می‌کنیم، در حال حاضر  دانشگاه‌هایی در این خصوص به صورت تنگاتنگ در حال فعالیت هستند ، ما در لبه دانش حرکت می‌کنیم و نیازمند پتانسیل جوانان تحصیلکرده هستیم.

مدیرکل علوم تحقیقات و فناوری سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه  زیر ساخت یک رکن اساسی برای پیشرفت هر کشور است تصریح کرد: اساسا یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی وجود زیرساخت‌های یک کشور به ویژه زیرساخت‌هایی در حوزه انرژی و... است، تمام کشورها برای حفاظت از این زیرساخت‌ها برنامه هایی دارند ما نیز سندی را تحت عنوان طرح ملی حفاظت از زیرساخت‌ها نهایی کرده‌ایم و به ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رسیده است و ایشان نیز به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده اند. دشمن از تمام توان استفاده می‌کند تا بتواند به این مرز و بوم دست درازی داشته باشد ،در برابر تهدیدات ترکیبی ما هم دفاع ترکیبی خواهیم داشت. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر