۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۷۵۸۵۱
معاون شهردار قم مطرح کرد
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: بیش از ۷۷ عنوان پروژه مرتبط با حوزه پدافند غیرعامل در شهرداری قم با اعتبار حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اجرایی شد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایمنا؛ مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل و اهمیت این مسئله اظهار کرد: توجه به اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل در تمام سطوح سازمانی و در فرایند اجرای پروژه‌های شهری یک ضرورت انکارناپذیر است

وی افزود: شهرداری‌ها به ویژه در کلان‌شهرها به عنوان بزرگترین نهاد اجرایی شهر نقش مؤثری در رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل دارند، از این رو موضوع پدافند غیرعامل در شهرها همواره مورد تاکید و پیگیری سازمان پدافند غیرعامل کشور قرار داشته است و دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم در خصوص اقدامات و فعالیت‌های شهرداری قم در حوزه پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: در حوزه تخصصی آتش‌نشانی، پیش‌بینی اعتبار و خرید و تجهیز خودرو تخصصی CBRNE یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این حوزه بود.

اصفهانیان‌مقدم اضافه کرد: در خصوص شناسایی مکان‌ها و کاربری‌های پرخطر نیز علاوه بر موارد شناسایی شده در مطالعات جامع پدافند غیرعامل شهر قم، موارد جزئی نیز شناسایی و گردآوری شد.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده، عنوان کرد: لازم است که بخش عمده‌ای از کاربری‌های پرخطر از هسته مرکزی و کانون‌های جمعیتی شهر دور و در شهرک‌های تخصصی ایجاد شده از جمله شهرک صنوف و شهرک خودرویی مستقر شوند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: در سال جاری بیش از ۷۷ عنوان پروژه مرتبط با پدافند غیرعامل در شهرداری قم به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

اصفهانیان‌مقدم تاکید کرد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به احداث دو پایگاه چندمنظوره در مناطق یک و ۶، توسعه برق و آبگرمکن خورشیدی، ایمن‌سازی فضاهای شهری، خرید و تأمین تجهیزات مقابله با شرایط اضطراری، خرید ماشین‌آلات عمرانی، توسعه سیستم‌های اطلاع‌رسانی عمومی، برگزاری رزمایش‌های تخصصی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر