۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۷۵۸۱۸
معاون پدافند غیرعامل کشور در دیدار از ایرنا استان فارس ؛
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ما فناوری را تهدید نمی‌دانیم اما معتقدیم در زمینه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، در کشور نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایرنا، سردار محمدعلی قمی، شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس افزود: برای استفاده و بهره برداری از فناوری نیاز به آگاهی‌ها و آموزش هایی است تا آن فناوری باعث نشود که دارایی های مردم تهدید شود.

او ادامه داد:فناوری بد نیست اما از طریق همین فناوری دارایی های مردم مورد هدف قرار می‌گیرد و لذا نیاز است که برای استفاده از فناوری‌ها و امکاناتی مانند تلفن همراه، نرم افزارها و سامانه‌ها آموزش لازم را به کاربران ارائه شود.

وی، با اشاره به تلاش دشمن بر هم زدن آرامش روحی و روانی مردم از طریق فضای مجازی افزود: اگر فرهنگسازی به گونه ای انجام شود که از بازنشر هر خبری خودداری کنیم، قطعا دشمن را در رسیدن به اهدافی که برای ضربه زدن به مردم و دارای‌های آنها دارد ناکام خواهیم گذاشت.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امیدواریم در هفته پدافندغیرعامل با فرهنگسازی، آموزش و رصد و پایش تهدیدات و رفع آسیب ها بتوانیم در زمینه حفاظت از جان و مال مردم و زیرساخت ها گام‌های موثر و اساسی برداریم.

سردار قمی افزود: امروز حوزه تهدیدات دشمن بسیار گسترده است و در کنار تهدیدات سایبری زیستی و شیمیایی، در حوزه‌های مردم محور، کالبدی، الکترونیک و زیرساختی نیز این تهدیدات را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در چنین فضایی، هم مردم و هم دستگاه‌ها وظایفی بر عهده دارند که آنها را در قالب نظام عملیاتی و دستورالعمل‌های اجرایی ابلاغ کرده‌ایم.

او اظهار کرد: ما در مقابل تهدیدات جدی و متنوع دشمن نیاز به یک آمادگی و برنامه‌ریزی در جهت اقدام مقابله‌ای داریم تا تهدیدات دشمن یا کاملا بی اثر شود یا اثرگذاری بسیار کمی داشته باشد.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: یکی از اقداماتی که در پدافند در مقابل تهدیدات دشمن انجام می دهیم کاهش آسیب پذیری است و برای این کاهش نیاز است که آسیب پذیری ها شناسایی شود که در همین زمینه در استان‌ها طرح جامعی را تهیه کرده‌ایم.

سردار قمی افزود: در این طرح، هم دارایی های استان و هم آسیب ها مورد شناسایی قرار می گیرد و در ادامه راهکارهایی برای مقابله با تهدیدات احتمالی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط امروز، برای مقابله با تهدیدات دشمن و صیانت از مردم و کشور در حوزه‌های مختلف ۹ دستور العمل تعریف کرده‌ایم که شامل دستورالعمل طرح شهید نیلفروشان، شهید چمران، شهید زاهدی، شهید بروجردی، شهید عارفان و شهید حجازی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر