۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۷۵۷۰۶
طبق گزارش«ان پی آر» مدیران ارشد اجرایی و کارمندان تیک تاک از اعتیادآوربودن ویژگی های اپ و تاثیر منفی آن بر سلامت ذهنی کاملا آگاه بوده اند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان ان پی آر اسنادی مربوط به شکایت دادستانی کل ایالت کنتاکی را بررسی کرده است. این درحالی است که ۱۳ ایالت آمریکا هفته گذشته از این شبکه اجتماعی شکایت و آن را متهم کرده اند به اشتباه اعلام کرده استفاده از آن برای کاربران جوان ایمن است.

راسل کلمن دادستان کل ایالت کنتاکی معتقد است این اپ طوری طراحی شده تا اعتیادآور باشد و کودکانی را هدف می گیرد که هنوز در مرحله عدم توانایی «خود کنترلی» هستند.

اکثر اسناد ارائه شده به دادگاه برای این شکایت اصلاح شده بودند اما اسناد ایالت کنتاکی اصلاحات کاملی نداشت. به نظر می رسد تحقیق تیک تاک نشان دهنده استفاده وسواسی از اپ با انبوهی از تاثیرات منفی مانند از بین رفتن مهارت های تحلیلی، تشکیل حافظه، تفکر زمینه ای، مکالمات عمیق، همدلی و همچنین افزایش اضطراب همراه است.

حتی مدیران ارشد تیک تاک می دانستند استفاده زیاد از اپ می تواند به اختلال در خواب، کار و وظایف مدرسه و حتی ارتباط با نزدیکان منجر شود.

طبق گزارش ها مدیران شرکت می دانستند ابزار مدیریت زمان اپ کمک چندانی به دور ماندن کودکان از آن نمی کند. هرچند این ابزار به طور پیش فرض محدودیت زمانی روزانه ۶۰ دقیقه استفاده برای کودکان و نوجوانان تعریف کرده اما کاربران جوان حدود ۱۰۷ دقیقه روزانه صرف اپ می کردند.

این رقم فقط ۱.۵ دقیقه کوتاه تر از متوسط ۱۰۸.۵ دقیقه ای استفاده از اپ قبل از ارائه این ابزار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر