۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۷۵۷۰
اخیرا برخی منابع امریکایی گفته اند دولت اسراییل روند ترور دانشمندن هسته ای ایران را به دلیل فشار امریکا متوقف کرده است.
دان راوین، خبرنگار شبکه ای بی سی نیوز امریکا روز ۱۱ اسفند در گزارشی ادعا کرد امریکا به اسراییل فشار آورده است تا دیگر دانشمندی را در ایران به قتل نرساند. راوین گفته است این موضوع را منابع نزدیک به سازمان های اطلاعاتی امریکا زمانی که وی سرگرم تدوین یک کتاب درباره تاریخچه آنها بوده، به او گفته اند.

 راوین می گوید اسراییل از این امر دو هدف داشته است:

۱- کند کردن روند پیشرفت هسته ای ایران

۲- ممانعت از پیوستن ایرانی های آموزش دیده و تحصیل کرده به برنامه هسته ای کشورشان

 اما تحلیلگران در ایران می گویند انتشار این خبر در زمان فعلی بویژه وقتی که نشانه هایی از اختلاف میان بنیامین نتانیاهو و باراک اوباما وجود دارد، بیشتر نوعی تلاش عملیات روانی از سوی امریکا برای جلب نظر ایران است تا اینکه نشانه ای از واقعیت در آن باشد.دستگاه اطلاعاتی ایران تمامی تیم های دخیل در این ترور ها را دستگیر کرده و آنها در اعترافات خود نشانه ای به دست داده اند که ثابت می کند امریکا از پروژه اسراییل برای ترور دانشمندان هسته ای در ایران مطلع بوده و به آن کمک کرده است.

این تحلیلگران می گویند این روند زمانی متوقف شد که اسراییب حس کرد ایران رخنه هایی مهم در شبکه منطقه ای آن بوجود آورده و تیم های عملیاتی اصلی آن را تا درون سرزمین های اشغالی رهگیری کرده است.

همچنین ترس از اقدامات تلافی جویانه ایران و دیگر متحدان آن در این امر بسیار موثر بوده است.راوین هم این موضوع را تایید کرده و گفته است که اکنون هدف اطلاعاتی اسراییل در ایران «پیدا کردن موارد نقض توافق ژنو از سوی ایران» است.

ایران هسته ای


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر