۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۷۵۴۷۵
افتا اعلام کرد؛
شرکت‌های مایکروسافت، سیسکو، فورتی‌نت، بیت‌دیفندر، سولارویندز، گوگل، موزیلا و اس‌ای‌پی با ارائه جدیدترین به‌روزرسانی‌ها، حدود ۲۵۰ آسیب پذیری امنیتی را در محصولات خود ترمیم کردند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، شرکت مایکروسافت، حدود ۹۰ آسیب‌پذیری را در محصولات مختلف این شرکت ترمیم کرد که ۹ مورد از آن‌ها "روز-صفر" گزارش شده است.

نکته قابل توجه این است که حداقل ۶ مورد از این آسیب‌پذیری‌های "روز-صفر" از مدتی پیش موردسوءاستفاده مهاجمان قرار گرفته‌اند.

شرکت سیسکو، ۱۶ آسیب‌پذیری را در محصولات مختلف خود ترمیم کرد که شدت ۶ مورد از آن‌ها، "بحرانی" گزارش شده است. سوءاستفاده از برخی از ضعف‌های امنیتی یاد شده، مهاجم را به در اختیار گرفتن کنترل سامانه آسیب‌پذیر قادر می‌کند.

فـورتـی‌نـت سه آسیب پذیری و بیت دیفندر یک آسیب پذیری را ترمیم کردند و شرکت سولارویندز نیز در خصوص دو آسیب‌پذیری "بحرانی" توصیه نامه منتشر کرده است.

نسخه‌های جدید گوگل در مجموع ۶۵ آسیب‌پذیری را در این مرورگر ترمیم می‌کنند و شرکت موزیلا، مجموعا ده‌ها ضعف امنیتی را در مرورگر Firefox و نرم‌افزار مدیریت ایمیل Thunderbird برطرف کرد که شدت برخی از این باگ‌های امنیتی، "بالا" گزارش شده است.

شرکت اس‌ای‌پی، ۱۷ توصیه‌نامه امنیتی در خصوص محصولات مختلف خود منتشر کرده و مرکز CISA آمریکا، اعلام کرده است مهاجمان همچنان مشغول سوء استفاده از ۱۶ ضعف‌ امنیتی در محصولات مختلف سایبری هستند.

اطللاعات فنی این ضعف‌های امنیتی و مشخصات آسیب‌پذیری‌ها در پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راهبردی افتا به آدرس :

https://afta.gov.ir/fa-IR/Portal/۴۹۲۷/news/view/۱۴۶۰۸/۲۱۷۲/ منتشر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر