۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۷۵۴۷۲
فرماندهی ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی گفت: پدافند هوایی به عنوان اولویت اول دفاعی کشور، با اتکا به نیروهای مخلص و متخصص توانسته با وجود کمبودها، و تحریم‌های ظالمانه در خودکفایی و تامین نیازهای اساسی خود، شگفتی ساز باشد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایرنا؛ امیرسرتیپ دوم «عباس کاظمیان» ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی، افزود: مهمترین اقدامات این نیروی سرفراز در طول دفاع مقدس حضور در عملیات‌های بیت المقدس، فتح المبین، طریق القدس، کربلای ۵ و والفجر ۸ بود.

وی بیان کرد: خنثی کردن تعداد ۲۴ هزار و ۸۶۳ مورد حمله هوایی دشمن بعثی به مناطق جنگی و عملیاتی، اسکورت موفق سه هزار و ۱۴۵ فروند کشتی‌های تجاری و نفتکش در هشت سال دفاع مقدس، انهدام و ساقط نمودن بیش از ۶۰۰ فروند هواپیماهای رژیم بعثی عراق در طول هشت سال دفاع مقدس و ساقط نکردن تعداد ۶۷ فروند بالگرد رژیم بعثی عراق از دیگر اقدامات پدافند هوایی در دفاع مقدس است.

سرتیپ دوم عباس کاظمیان با اشاره به اهمیت پدافند هوایی خاطرنشان کرد:در طول هشت سال دفاع مقدس با تحمیل جنگ و تجاوز بی‌رحمانه توسط رژیم بعثی عراق به کشورمان و بمباران وسیع مناطق مختلف توسط هواپیماهای عراقی، پدافند هوایی با تعریف ماموریتی جدید وارد عرصه دفاع مقدس شد.

وی در ادامه به دهم شهریور سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش اشاره کرد و با تبریک این روز به کارکنان، افزود: توان رزم این نیروی مقتدر پس از سال ۸۷ که مستقل شد با قبل آن قابل مقایسه نیست و روز به روز به توان عملیاتی آن افزوده شده است.

 

۱۰ شهریور سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به عنوان روز پدافند هوایی در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر