۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۷۵۴۵۲
مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی متا در نامه‌ای به قانونگذاران آمریکا اعلام کرد دولت بایدن به طور مرتب برای سانسور برخی محتوای مربوط به کووید ۱۹ در اوج همه گیری به شرکت فشار وارد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، دیلی بیست نوشت؛ او در این نامه خطاب به جیم جوردن رییس کمیته قضایی مجلس نوشته به عقیده او فشار دولت در این زمینه اشتباه بوده و او از اینکه درباره رویداد مذکور در ۲۰۲۱ میلادی صراحت بیشتری به خرج نداده، پشیمان است.

مدیر ارشد اجرایی متا در بخشی از نامه نوشته است: من به شدت احساس می‌کنم ما نباید استاندارد‌های محتوایمان را به دلیل فشار هر دولتی از سوی هر جناحی به خطر بیندازیم و اکنون آماده ایم تا اگر دوباره این رویداد رخ دهد آن را پس بزنیم.

او همچنین با ارائه مثال خاصی از سانسور توسط متا نوشت: شرکت نباید پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ میلادی به طور موقت گزارش نشریه نیویورک پست درباره ماجرای لپ تاپ هانتر بایدن (پسر رییس جمهور فعلی آمریکا) را در پلتفرم محدود می‌کرد.

به گفته زاکربرگ پس از هشدار اف بی آی درباره کمپین اخبار جعلی احتمالی روسیه علیه خانواده بایدن، مقامات شرکت تصمیم گرفتند این گزارش را حذف کنند. زاکربرگ در ادامه نوشت: اکنون واضح است که گزارش مذکور بخشی از کمپین اخبار جعلی روسیه نبود و در نگاهی به گذشته ما نباید این گزارش را حذف می‌کردیم.

از آن زمان تاکنون متا مقررات محتوای سیاسی خود را تغییر داده تا چنین رویدادی دوباره تکرار نشود و به عنوان مثال تا زمانیکه منتظر بررسی محتوا توسط بازبین‌ها است، هیچ محتوایی را در آمریکا حذف نمی‌کند.

درهر حال طبق این نامه زاکربرگ همچنین قصد دارد در این دوره از انتخابات از لحاظ سیاسی بی طرف بماند و هیچ برنامه‌ای برای کمک به سازمان‌های غیرانتفاعی جهت پشتیبانی از زیرساخت انتخابات ایالتی ندارد. این میلیاردر آمریکایی و پرسیلا چان همسرش، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برای چنین تلاش‌هایی هزینه کردند.

او در این باره نوشت: هدف من بی طرف ماندن و عدم ایفای نقش به هرشکلی است؛ بنابراین تصمیم ندارم چنین کمک مالی به این چرخه انجام دهم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر