۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۵۴۳۳
با امضای نامه‌ای مطرح شد
کارمندان دیپ مایند، زیر مجموعه گوگل با امضای نامه‌ای خواستار آن شده اند که شرکت قرارداد با سازمان‌های نظامی را لغو کند. اسناد مربوطه در ۱۶ می‌سال جاری میلادی ثبت شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، انگجت نوشت؛ حدود ۲۰۰نفر از کارمندان این نامه را امضا کرده اند که چنین جمعیتی نشان دهنده ۵ درصد از کل کارمندان دیپ مایند به حساب می‌آید.

دیپ مایند یکی از زیرمجموعه‌های هوش مصنوعی گوگل است و در نامه کارمندان اشاره شده پذیرش قرارداد‌های نظامی با قوانین هوش مصنوعی این شرکت مغایرت دارد. این نامه در حالی ارسال شد که نگرانی‌های داخلی در آزمایشگاه هوش مصنوعی مبنی بر اینکه این فناوری از طریق قرارداد‌های ابری به سازمان‌های نظامی فروخته شده، انتشار یافته است.

طبق گزارش نشریه تایم قرارداد‌های گوگل با ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی دسترسی به خدمات از طریق ابر رایانشی را فراهم می‌کند و این امر شامل فناوری هوش مصنوعی توسعه یافته توسط دیپ مایند نیز می‌شوند. در این نامه به هیچ سازمان نظامی خاصی اشاره نشده و کارمندان تاکید داشته اند درخواست آن‌ها درباه ژئوپلیتیک هیچ درگیری خاصی نیست.

در بخشی از این نامه آمده است: هرگونه دخالت در تولید سلاح و ارتش بر موقعیت ما به عنوان رهبران هوش مصنوعی اخلاقی و مسئولانه تأثیر می‌گذارد و برخلاف هدف ماموریت ما و اصول هوش مصنوعی است. البته باید اشاره کرد شعار گوگل قبلاً «شرور نباش» بود.

کارمندان در ادامه نامه از رهبران دیپ مایند خواسته اند هرگونه دسترسی کاربران نظامی به فناوری هوش مصنوعی اش را رد و یک سازمان نظارتی داخلی برای جلوگیری از به کارگیری این فناوری توسط ارتش‌ها در آینده ایجاد کند.

به گفته ۴ کارمند ناشناس گوگل هنوز پاسخ ملموسی به این نامه نداده است. یکی از آن‌ها گفت: ما هیچ پاسخ معناداری از رهبران دریافت نکرده ایم وبه شدت ناامید شده ایم.

اما گوگل در پاسخ به گزارش تایمز اعلام کرد این شرکت از اصول هوش مصنوعی خود پیروی می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۴ میلادی دیپ مایند را با این وعده خرید که از فناوری هوش مصنوعی آن برای مقاصد نظامی یا نظارتی استفاده نکند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر