۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۷۵۳۹۶
بر اساس گزارش جدید اسپید تست؛
جدیدترین گزارش اسپید تست نشان می دهد با وجود آنکه میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت کشور نسبت به ماه میلادی قبل رشد کرده اما جایگاه کشور در ۲ رده بندی به ترتیب ۴ و ۲ پله سقوط کرده است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، جدیدترین گزارش وب سایت اسپید تست از میانه سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جولای ۲۰۲۴ منتشر شد. طبق گزارش مذکور در هفتمین ماه میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۵۶.۰۹ و میانه سرعت اینترنت ثابت ۹۳.۹۴ مگابیت برثانیه بوده است.

سرعت اینترنت در ایران صعودی و رتبه جهانی نزولی شد

رشد سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران

همچنین این گزارش نشان می دهد در ماه گذشته میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۷.۴۱ و میانه سرعت اینترنت ثابت کشور ۱۴.۹۵ مگابیت برثانیه بوده است. از سوی دیگر در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل جایگاه ایران با ۴ پله سقوط رده ۶۹ و در بخش اینترنت ثابت با ۲ پله سقوط رده ۱۴۶ ثبت شده است.

سرعت اینترنت در ایران صعودی و رتبه جهانی نزولی شد

این درحالی است که در ژوئن ۲۰۲۴ میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۶.۹۷ و میانه سرعت اینترنت ثابت ۱۴.۷۷ مگابیت برثانیه بوده است. همچنین در ششمین ماه میلادی جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی بابیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل رده ۶۵ و در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت ۱۴۴ بوده است.

در ماه جاری میلادی رده ۶۵ به کشور ایرلند با میانه سرعت ۴۱.۴۵ مگابیت برثانیه قرار دارد.ر در فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت نیز موزامبیک با میانه سرعت ۱۶.۰۶مگابیت برثانیه در رده ۱۴۴ قرار دارد و به عبارت دیگر این کشورها در ماه جاری میلادی جایگاه ایران در ماه قبل را به خود اختصاص داده اند.

کشورهایی با سریع ترین اینترنت موبایل در آسیا

در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل امارات متحده عربی(۳۵۹.۸۵ مگابیت برثانیه) در رده نخست قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه گذشته یک پله صعود کرده است. اما در رده دوم قطر با میانه سرعت ۳۴۳.۸۴ مگابیت برثانیه قرار دارد که ماه گذشته در رتبه نخست قرار داشت و این امر حاکی از سقوط یک پله ای آن در جولای ۲۰۲۴ است.

سرعت اینترنت در ایران صعودی و رتبه جهانی نزولی شد

در رده های سوم، چهارم، پنجم و ششم به ترتیب کویت(۲۳۲.۱۲ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی(۱۳۹.۳۸ مگابیت برثانیه)، دانمارک(۱۳۳.۶۵ مگابیت برثانیه) و نروژ (۱۳۲.۰۷ مگابیت برثانیه) قرار دارند. هرچند جایگاه کویت و دانمارک در این فهرست نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده اما کره جنوبی ۲ پله صعود و نروژ ۲ پله سقوط کرده اند.

در رده هفتم هلند با میانه سرعت ۱۲۸.۸۰ مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه گذشته ۲ پله صعود کرده است. رده هشتم فهرست مانند ماه گذشته به عربستان سعودی با میانه سرعت ۱۲۴.۹۷ مگابیت برثانیه تعلق دارد. در رده نهم و دهم نیز به ترتیب چین(۱۲۲.۷۹ مگابیت برثانیه) و بحرین (۱۱۲.۶۵ مگابیت برثانیه) قرار دارند. در مقایسه با رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل در ماه گذشته، جایگاه چین در این رده بندی ۲ پله سقوط کرده اما رده بحرین هیچ تغییری نداشته است.

امارات در صدر فهرست پرسرعت ترین های موبایل و ثابت

در فهرست کشورهای با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت نیز امارات متحده عربی(۲۹۱.۸۵ مگابیت برثانیه) قرار دارد. در رده دوم سنگاپور با میانه سرعت ۲۹۰.۸۶ مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه گذشته یک پله سقوط کرده است.

سرعت اینترنت در ایران صعودی و رتبه جهانی نزولی شد

در رده های سوم، چهارم و پنجم به ترتیب هنگ کنگ( ۲۷۷.۲۶ مگابیت برثانیه)، شیلی(۲۶۳.۸۹ مگابیت برثانیه) وآمریکا(۲۴۳.۱۰ مگابیت برثانیه) قرار دارند که جایگاه آنها نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده است.

در رده ششم تایلند با ۲ پله صعود و میانه سرعت ۲۳۱.۸۶ مگابیت برثانیه ای قرار دارد. ایسلند(۲۲۶.۲۸ مگابیت برثانیه) و فرانسه( ۲۲۶.۲۱ مگابیت برثانیه) به ترتیب در رده های هفتم و هشتم قرار دارند. جایگاه هر یک از این کشورها در رده بندی اینترنت ثابت یک پله سقوط کرده است.

دانمارک مانند ماه گذشته در رده نهم قرار دارد و میانه اینترنت آن ۲۱۹.۴۴ مگابیت برثانیه ثبت شده است. در رده دهم این فهرست نیز اسپانیا با میانه سرعت ۲۰۷.۹۰ مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه گذشته یک پله صعود کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر