۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۷۵۳۹۲
شرایط عجیبی که گوگل برای اینفلوئنسر‌هایی که موبایل‌هایش را معرفی کنند تعریف کرده، سروصدای زیادی در فضای آنلاین ایجاد کرده است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، ورج نوشت؛ دنیای نقد محصولات فناوری مملو از قرارداد‌های مبهم بین شرکت‌ها و اینفلوئنسراهاست، اما به نظر می‌رسد گوگل در خصوص موبایل‌های پیکسل ۹ این روند را از حد گذرانده است. در برنامه Only Team Pixel که قبل از عرضه عمومی محصولات پیکسل، این موبایل بین اینفلوئنسر‌ها توزیع می‌شود.

در شرایط شرکت در طرح مذکور اشاره کرده که اینفلوئنسر‌های شرکت کننده اجازه ندارند ویژگی‌های این دستگاه‌ها را با رقبایشان نمایش دهند و افرادی که نشان دهند موبایل‌های رقیب را ترجیح می‌دهند، با ریسک اخراج از این برنامه روبرو می‌شوند. چنین شرایطی برای فردی که می‌خواهد وارد فضای نقد‌های فناوری شود، به معنای آن است که بین حفظ دسترسی یا حفظ صداقت، یکی را انتخاب کنند.

اینفلوئنسر‌ها اسکرین شات‌هایی از بندی در توافقنامه سالانه تیم پیکسل برای موبایل‌های جدید در پلتفرم ایکس و تردز منتشر کرده اند. طبق این توافقنامه شرکت کنندگان باید دست گاه پیکسل گوگل را به جای موبایل‌های رقیب نمایش دهند. همچنین اشاره شده که اگر به نظر برسد آن‌ها برند دیگری را به پیکسل ترجیح می‌دهندف رابطه بین برند و خالق محتوا باید به سرعت متوقف شود. البته به نظر می‌رسد لینک به این فرم هم اکنون بسته شده است.

کایلا گیر مدیر ارتباطات گوگل در پاسخ به سوالات اعلام کرد تیم پیکسل یک برنامه متمایز و جداگانه از طرح‌های خبری و نقد خالقان محتوا است. هدف این برنامه رساندن موبایل‌های پیکسل به دست خالقان محتواست و نه منتقلدان فناوری و روزنامه نگاران. نحوه بیان ما در بیانیه که در طرح تیم‌پیکسل به نمایش در آمد اشتباه بود و هم اکنون نیز حذف شده است.

شرایط گوگل در فضای آنلاین سردرگمی ایجاد کرد و برخی تصور کردند چنین شرایطی شامل تمامی منتقدان محصولات می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر