۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۵۳۴۲
تهران - ایرنا - رسانه های رژیم صهیونیستی از افزایش حملات سایبری به مراکز و شرکت های عمومی و خصوصی این رژیم از زمان شروع جنگ علیه نوار غزه خبر دادند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، رژیم صهیونیستی در برابر حملات سایبری ضعیف ظاهر شده است و توانمندی های رژیم اسرائیل در بیشتر زمینه ها با چالش های جدیدی مواجه است که یکی از آنها، امنیت سایبری است که بیشترین عرصه مستعد برای نفوذ و آسیب پذیری به شمار می رود.

در همین زمینه، روزنامه «گلوبز» رژیم صهیونیستی در گزارشی به افزایش چشمگیر حجم تهدیدات سایبری به این رژیم اشاره کرد و نوشت که شرکت‌های رژیم اسرائیل اعم از عمومی و خصوصی در سال های اخیر با حملات زیادی به سیستم‌های خود مواجه شده اند.

براساس داده‌های واحد تحقیقاتی شرکت فناوری نرم‌افزار رژیم اسرائیل (چک پوینت)، رژیم اسرائیل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی شاهد افزایش حملات سایبری بوده است، به طوری که میانگین تعداد حملات در هفته به ۲۲۷۸ حمله رسیده است. این آمار نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته ۸۱ درصد و نسبت به سه ماهه اول سال جاری میلادی ۳۳ درصد افزایش یافته است.

به منظور مقایسه، بر اساس گزارش گلوبز، میزان حملات سایبری هفتگی در سه ماهه دوم در رژیم اسرائیل ۳۹ درصد بیشتر از میانگین جهانی بوده است.

بیشتر حملات به بخش آموزش و مشاوره ارتباطات

گلوبز توضیح داد که «آموزش، برجسته ترین بخشی است که از حملات سایبری رنج می‌برد و پس از آن بخش ارتباطات است که در آن شرکت‌هایی مانند «بِزِک» و «پارنتر» در معرض حملات هفتگی قرار گرفته اند. اما سومین بخشی که در معرض بیشترین حملات قرار گرفته، «حوزه مشاوره» است یعنی (شرکت هایی مثل «دیلویت»).

گلوبز به نقل از «گیل مسینگ» رئیس ستاد مرکزی و نظام ارتباطات جهانی در شرکت صهیونیستی چک پوینت نوشت که حتی در موارد معمول، رژیم اسرائیل بیش از میانگین جهانی مورد حمله قرار می گیرد، زیرا کانون توجه بسیاری از گروه‌های مختلف حمله‌ کننده اعم از اقتصادی یا سیاست خارجی یا داخلی است.

وی اشاره کرد که از زمان شروع جنگ علیه نوار غزه، حملات سایبری در رژیم اسرائیل افزایش یافته است و بطور ناگهانی بین رژیم اسرائیل و میانگین جهانی شکاف بوجود آورده است.

رئیس ستاد مرکزی و نظام ارتباطات جهانی در چک پوینت ادعا کرد که بر اساس داده‌های چک پوینت دو کشوری که تعداد زیادی از حملات از قلمرو آنها سرچشمه گرفته است، روسیه و ایران هستند.

به نوشته گلوبز، واحد تحقیقاتی شرکت صهیونیستی چک پوینت تاکید کرده است که امروزه تعیین هویت مهاجمان به دلیل سیستم غیرمتمرکز حاکم بر این حوزه، دشوار است.

پیشتر گروه هکری «آنانیموس برای عدالت در فلسطین» ۲ مرداد اعلام کرد که رایانه‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را هک کرده و به اسنادی از جمله اوراق هویتی، چک و سایر مشخصات شخصی از اعضای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دست یافته است.

این گروه هکری همچنین اعلام کرد که اسناد مذکور را در اینترنت منتشر کرده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نیز در این باره اعلام کرد که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به این حمله سایبری واکنش نشان نداده است.

زیرساخت‌های اصلی رژیم صهیونیستی در طول چند ماه گذشته شاهد حملات مداوم سایبری بوده است.

در این مدت از سایت‌های نظامی، امنیتی و شهری رژیم صهیونیستی تا شرکت‌های بزرگ میزبانی داده این رژیم، آماج حملات سایبری قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) علاوه بر حملات نظامی با حملات سایبری گسترده نیز مواجه بوده است. تل آویو تلاش خود را برای ایجاد «گنبد الکترونیکی» برای دفع این حملات به کار بسته که موفقیتی در این زمینه به دست نیاورده است.

پیشتر «آویرام آتزابا» رئیس‌ بخش همکاری بین‌المللی در «اداره سایبری» رژیم صهیونیستی در این باره گفته بود: از آغاز جنگ هفت اکتبر شمار حمله‌های سایبری علیه [رژیم] اسرائیل افزایش یافته است.

وی این حملات سایبری را «جنگ خاموش و نامرئی» خواند و اضافه کرد: تل‌آویو از آغاز جنگ غزه با ۸۰۰ حمله بزرگ سایبری مواجه بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر