۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۵۳۲۳
با حضور معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور انجام شد
همایش مدرسه آماده و اولین گردهمایی کمیته‌های پدافند غیرعامل مدرسه‌محور و دانش‌آموز بنیان استان کرمان با حضور سردار محمدعلی قمی معاون محترم بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، همایش مدرسه آماده و اولین گردهمایی کمیته‌های پدافند غیرعامل مدرسه‌محور و دانش‌آموز بنیان استان کرمان سه‌شنبه ۱۶ مرداد با حضور سردار محمدعلی قمی معاون محترم بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر غریب دین‌پرور رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش، دکتر جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان و جمعی از مدیران مدارس و دانش‌آموزان برتر در حوزه پدافند غیرعامل در سالن شهید رئیسی استانداری کرمان برگزار شد.

سردار محمدعلی قمی با بیان اینکه تمدن سازی و تحقق آرمان های انقلاب مهمترین مولفه منظومه فکری امام و رهبری است، گفت: آموزش و پرورش به انسان های آگاهی نیاز دارد که هم بتوانند دستاوردهای انقلاب را حفظ کنند و هم این نظام را به رشد و تعالی بیشتر برسانند.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی برای شناسایی نوع تهدیدهای دشمن ضروری است، افزود: پدافند غیرعامل عبارت است از مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم خدمات ضروری، پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران می شود.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در تعریف بحران می توان گفت که بحران در مقابل حوادث طبیعی است اما پدافند در مقابل تهدیدات انسان ساخت غیرطبیعی است، تغییرات انسان سازی که هر روز تغییر می کند و نو است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تدارک همایش علمی و فرهنگی "مدرسه آماده" ویژه دانش‌آموزان کرمانی با عنوان فرزندان حاج قاسم سلیمانی گفت: "مدرسه آماده" از نظر سازه، کالبدی، ساختار و محتوا مهم است، در چنین مدرسه‌ای حتی معلمان هم باید در راستای تقویت فرهنگ و هویت دینی کوشا باشند، قطعا هدف دشمن این است که باورهای مذهبی ما را به هم بریزد.

وی گفت: بزرگترین دارایی هر جامعه ای سرمایه انسانی است و بزرگ‌ترین سرمایه انسانی هر جامعه‌ای هم دانش آموزان و آینده سازان هستند، باید برنامه‌های مدونی برای رشد این قشر داشته باشیم.

سردار قمی در حاشیه این همایش از میزان آمادگی دانش آموزان در سه حوزه امداد و نجات، اطفای حریق و امنیت فضای سایبری بازدید به عمل آورد.

در پایان این همایش نیز از نمایشگاه پوسترهای پدافند غیرعامل دانش آموزی رونمایی و از برترین‌ها در حوزه پدافند غیرعامل تجلیل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر