۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۵۲۲۸
رئیس اداره هواشناسی شهرستان قشم از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خلیج فارس و دریای عمان به‌دلیل شرایط نامساعد جوی و دریایی در این مناطق خبر داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، محمد کاملی‌دیرستانی در قشم اظهار داشت: براساس پایش لحظه‌ای وضعیت جوی و برمبنای تحلیل نقشه‌های هواشناسی از اواخر وقت امروز تا صبح پنج‌شنبه شاهد شرایط جوی ناپایدار در منطقه خواهیم بود.

وی افزود: طبق نقشه‌های هواشناسی در این مدت شاهد وزش شدید باد با سرعت بیش از 53 کیلومتر بر ساعت در غرب دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس به‌ویژه در مناطقی همچون جزایر قشم، هرمز، هنگام و لارک، کلاهی میناب، کوهستک، جاسک و سیریک خواهیم بود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان قشم با اشاره به اهمیت توجه مردم و دستگاه‌ها به هشدارهای هواشناسی، تصریح کرد: طول موج دریا در این مدت به بیش از دو متر احتمالاً خواهد رسید و این وضعیت برای ترددهای دریایی و فعالیت‌های صید و صیادی بسیار مخاطره‌آمیز است.

کاملی‌دیرستانی تأکید کرد: دستگاه‌های مسئول تمهیدات لازم را برای فعالیت‌های دریایی در نظر داشته باشند و شناورهای سبک تفریحی و صیادی از هرگونه فعالیت دریانوردی به‌ویژه در جزایر خلیج فارس در این مدت اجتناب ورزند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر