۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۷۵۲۲۵
رئیس پلیس آگاهی فراجا خبر داد:
رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی در کشور از دستگیری ۶۱ نفر خبر داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا از پلیس، سردار محمد قنبری روز دوشنبه اظهار داشت: در راستای شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی، در سال جاری چهار مرحله طرح شناسایی و مقابله با شرکت‌های هرمی پیش‌بینی شده است که مرحله دوم آن به مدت ۶ روز از اواخر تیرماه امسال با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود توسط رده‌های متناظر پلیس آگاهی در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در این زمینه کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با تلاش شبانه‌روزی موفق شدند تعداد ۶۱ نفر را دستگیر و تعداد هفت شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و هفت مکان دسیسه‌های هرمی را پلمب کنند.

فعالیت در شرکت‌های هرمی، اخلال در نظام اقتصادی محسوب می‌شود

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه فعالیت در شرکت‌های هرمی به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد، گفت: پیشنهاد دعوت به کار و استخدام در شرکت‌های معتبر با درآمد زیاد یکی از ترفندهای شرکت‌های هرمی است.

دستگیری ۶۱ نفر در طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های هرمی

وی تصریح کرد: مجبور کردن افراد به خرید محصولات یا خدمات شرکت، یکی از نشانه‌های فعالیت شرکت‌های هرمی است و این نوع شرکت‌ها همیشه فعالیت خود را یک نوع تجارت قانونی و مشروع معرفی می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه نحوه فعالیت شرکت‌های هرمی در سایت ایران هشدار http://www.iranhoshdar.ir اطلاع‌رسانی شده است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مجاز به فعالیت دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند که هموطنان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر