۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۷۵۱۸۹
برای حفاظت از رقابت و مصرف کنندگان
رگولاتور‌های آمریکا و اروپا اصول اشتراکی را مطرح کردند که در آینده برای حفاظت از رقابت و مصرف کنندگان در حوزه هوش مصنوعی به کار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، انگجت نوشت؛ وزرات دادگستری آمریکا، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، کمیسیون اتحادیه اروپا و سازمان رقابت و بازار‌های انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما با توجه به قوانین مان، برای تضمین رقابت موثر و رفتار عادلانه و صادقانه مصرف کنندگان و کسب وکار‌ها فعالیت می‌کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه مشترک آمده است: نقاط عطف فناوری می‌توانند ابزار‌های جدیدی برای رقابت، تسریع فرصت‌ها، نوآوری و رشد ایجاد کنند. درهمین راستا، ما باید تلاش کنیم تا مردم از مزایای کامل این لحظات بهره ببرند.

رگولاتور‌ها همچنین اشاره کردند رفتار عادلانه (مانند تضمین آنکه شرکت‌های بزرگ بخش از تاکتیک‌های انحصاری دوری کنند) و همکاری با یکدیگر و حق انتخاب ۳ اصل حفاظت از رقابت در حوزه هوش مصنوعی است. آن‌ها این عوامل را براساس تجربیات فعالیت در بازار‌های مرتبط تعیین کردند.

این آژانس‌ها همچنین خطرات احتمالی برای رقابت مانند معاملات بین شرکت‌های بزرگ بازار را نیز مطرح کردند. به گفته آن‌ها هرچند چنین قرارداد‌هایی در این بخش گسترده است، اما ممکن است در برخی موارد روی رقابت تاثیر نگذارد. در برخی موارد دیگر ممکن است از چنین همکاری‌ها و سرمایه گذاری‌هایی برای از بین بردن تهدید‌های رقابتی و گرداندن بازار به سود خود و به ضرر مردم استفاده شود.

ریسک‌های دیگر رقابت که در بیانیه ذکر شده شامل تثبیت یا گسترش قدرت بازار در بازار‌های مرتبط با هوش مصنوعی و همچنین تجمیع کنترل داده‌های ورودی کلیدی ذکر شده است. این رگولاتورها، تعداد اندکی از شرکت‌ها را کنترل کننده داده‌های ورودی می‌دانند که به دلیل کنترل و ذخایر تراشه‌های مخصوص قدرت رایانش، دسترسی به داده‌ها در مقیاس کلان وتخصص در زمینه فنی تاثیر قابل توجهی بر فضای هوش مصنوعی دارند.

علاوه بر آنچه گفته شد سازمان‌ها اعلام کردند تهدید‌های دیگری که هوش مصنوعی برای مصرف کنندگان دارد را نیز بررسی می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر