۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۵۱۸۰
قرارگاه پدافند غیر عامل زیستی مقابله با پشه‌های مهاجم آیدس درگرمی با حضور فرماندار گرمی و مدیران اجرایی شهرستان، شروع به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی و به نقل از ایرنا، حسین مولایی فرماندار و رئیس قرارگاه شهرستان گرمی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی با تاکید بر آگاه‌سازی مردم نسبت به خطرات احتمالی ناشی از گزش پشه آئدس و عوارض ناشی از آن اعلام کرد: با توجه به مشاهده این پشه در برخی از استان‌ها و از جمله استان اردبیل در چهارچوب دستورالعمل های عملیاتی و تهدیدات ناشی از ناقل مهاجم زیستی (پشه آئدس)، همکاری دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای مختلف به منظور مقابله با پیشگیری از ورود احتمالی این حشره و جلوگیری از بروز بیماری کاملا ضروری است.

وی افزود : لازم است تمامی ادارات ذیربط با هدف کنترل بیماری‌های منتقله از پشه آئدس مهاجم اقدامات لازم را انجام دهند و پیشگیری از شیوع و بروز این بیماری را اولویت برنامه کاری قراردهند.

همچنین در این جلسه عدلی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمی هدف از تشکیل این قرارگاه را سازماندهی و بسیج ظرفیت های موجود برای مدیریت و کاهش خطر ناشی از پشه آئدس و مقابله با آن و پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آن عنوان کرد و از همه نهادها و ارگان‌های ذیربط خواست با هدف مبارزه با این تهدید زیستی همکاری و تعامل سازنده داشته و پای کار باشند.

قربانی مدیر شبکه بهداشت شهرستان هم تأکیدات لازم را در خصوص رفع خطرات وجود پشه آئدس و لزوم هماهنگی بین تمامی ارگان‌ها و همچنین گزارشی از اقدامات و بازرسی‌های صورت گرفته توسط واحد کارشناسان سلامت محیط و کار در سطح شهر و محل تجمع و تکثیر این حشره از جمله جمع‌آوری لاستیک‌های رها شده در سطح شهر، بازبینی نقاط پرخطر از نظر ورود پشه آئدس مهاجم ارائه کرد.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر